تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۱۹۰۱۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیران تبلیغات اسلامی نباید نگاه صرفا حاکمیتی داشته باشد
معاون سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مدیران سازمان تبلیغات نباید نگاه صرف حاکمیتی داشته باشد بلکه باید با رویکرد مردم سالارانه به دنبال حل مشکلات باشد.

 حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی طی سفر امروز خود به کلانشهر اهواز،‌ در جلسه با رؤسای جدید ادارات چند شهرستان خوزستان،‌ اظهار کرد: این مسئله بسیار مهم است که بدانیم در عرصه فرهنگی به چه شکلی باید بجنگیم و با دشمن مقابله کنیم. در این راستا دو سه واژه را بررسی می کنیم؛ واژه هایی چون مهندسی فرهنگی، معماری فرهنگی و یا مدیریت فرهنگی از ابتدای انقلاب مطرح شد که می توان گفت یک نگاه جامد و از بالا به پایین به فرهنگ بود و با نگاه اسلامی خیلی تناسبی نداشت.

وی افزود: این نگاه یک جور نگاه مکانیکی بود که خط سیری مانند عملکرد ماشین داشت. بعد از مدتی واژه‌ای با عنوان باغبانی فرهنگ توسط دکتر جهان بین از اعضای هیئت علمی دانشگاه شاهد مطرح شد که مدتی مورد توجه بود.

حجت‌الاسلام حریزاوی گفت: واقعیت این است که فرهنگ در جامعه از پائین به بالا شکل می ‌گیرد و نمی ‌شود از بالا به پائین با آن برخورد کرد. ما در سازمان تبلیغات اسلامی مقابل تهاجم فرهنگی باید از طریق مردم‌ سالاری دینی اقدام کنیم، وظیفه ما ایجاد حس اشمئزاز، حب و بغض است؛ اینکه جامعه را نسبت به برخی مسائل حساس کنیم و ایجاد دغدغه کنیم.

وی ادامه داد: آقای قمی واژه ای را مطرح کردند به نام راهبری زیست‌بوم فرهنگی که حاکی از سیستمی بودن،‌ پویایی و زنده بودن فرهنگ در جامعه است و خود واژه راهبری موضوعیتش این است که از بالا به پائین نیست.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: یک مدیر اداره تبلیغات اسلامی نباید نگاه صرفا حاکمیتی داشته باشد، بلکه باید رویکرد مردم سالارانه، نگاه تسهیل گرانه و خادمانه داشته باشد. در نگاه تسهیل گرانه ما در کنار واعظ، مداح و امام جماعت قرار می‌گیریم مانند آنچه در دوران سیل اتفاق افتاد.

وی افزود: قرآن نیز اشاره کرده که در جنگ بدر، پیامبر اکرم مکان استقرار افراد لشکر را نیز بعضا مشخص کرد که از این موضوع و اشاره ریز و دقیق قرآن در می ‌یابیم که مدیر باید در میدان باشد.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی در پایان تأکید کرد: پرچم جریان حزب اللهی باید به دست سازمان تبلیغات بیفتد و این قشر باید این سازمان را خانه خودش بداند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار