تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۹۰۴۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرداخت 177 میلیارد مستمری به مددجویان خوزستانی
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان خوزستان از پرداخت 177 میلیارد و 90 میلیون تومان مستمری به مدد جویان تحت حمایت کمیته امداد در شش ماه اول سال 98 خبر داد.
 محمدرضا علی پور معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان خوزستان اظهار کرد: بیش از 133 هزار خانوار با جمعیتی حدود 311 هزار نفر در خوزستان تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد، 83 هزار و 500 خانوار کمک‌معیشت دریافت می‌کنند و از تمام خدمات حمایتی برخوردار هستند.

وی افزود: از خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد، مدد جویان غیر معیشت بگیر هستند و مبتنی بر ضرورت و نیاز به آن‌ها خدماتی ارائه می‌شود و همچنین به خانواده‌هایی که به علت تورم در جامعه دارای مشکلات مادی و اقتصادی گشته‌اند و جزء اقشار آسیب‌پذیر به‌حساب می‌آیند خدماتی ارائه می‌شود.

علی پور  با اشاره به پرداخت 177 میلیارد و 90 میلیون تومان مستمری به مدد جویان تحت حمایت کمیته امداد در شش ماه اول سال 98 عنوان کرد: از مهم‌ترین خدمات امداد به مددجویان تحت حمایت می‌توان به جهیزیه دختران، کمک‌هزینه اجاره منزل، کمک‌هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان به‌صورت 2 بار در سال، وام قرض‌الحسنه، کمک‌های درمانی به بیماران صعب‌العلاج و زمین‌گیر، کمک به امر سوءتغذیه کودکان زیر 5 سال و سوءتغذیه مادران شیرده زیر نظر وزارت بهداشت اشاره کرد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان گفت: از دیگر خدمات مهم حمایتی کمیته امداد بحث مسکن و کمک‌هزینه‌هایی است که در اختیار مدد جویان قرار می‌گیرد و همچنین به‌منظور اشتغال‌زایی، 50 میلیون تومان وام اشتغال برای راه‌اندازی کسب‌وکار به مدد جویان پرداخت می‌شود.

علی پور ادامه داد: ازجمله خدماتی که در حوزه فرهنگی به مدد جویان می‌شود برگزاری دوره‌های آموزشی و اردوها در تابستان است و در حوزه اشتغال آموزش‌های فنی و حرفه‌ای داده می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار