تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۹۰۸۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره محیط زیست خدمات شهری شهرداری اهواز مطرح کرد؛
نبود بانک اطلاعاتی گرده در مرکز تحقیقات دانشگاه اهواز

رئیس اداره محیط زیست خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: با توجه به وجود مشکلات آلرژی در بین مردم اهواز، مرکز تحقیقات دانشگاه چمران بانک اطلاعاتی گرده ندارد.

 ناهید ممبینی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست تخصصی نقش گیاهان و آلایندگی ها در آلرژی های تنفسی پس از باران در استان خوزستان اظهار کرد: در شهر اهواز با گیاهان مختلف توانستیم سرانه فضای سبز را افزایش دهیم و اکنون از تنوع گیاهی خوبی در شهر اهواز روبرو هستیم.

وی افزود: این گیاهان علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز موجب جلوگیری از گرد و غبار، تصفیه هوا، محافظت از انسان ها در برابر اشعه ماورا بنفش، ایجاد سایه و لانه گزینی پروندگان می شود.

رئیس اداره محیط زیست خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: فوایدی که در طول سال این گیاهان دارند، خیلی زیاد است و زمان کوتاه گرده افشانی نباید موجب شود که به فکر حذف این پوشش گیاهی در اهواز باشیم.

ممبینی عنوان کرد: حدود ۸۰ درصد نفت کشور در استان خوزستان استخراج می شود و شرکت های زیادی نیز در این استان فعال هستند و همچنین افزایش خودروها این فرضیه را برای اسیدی شدن باران در استان تشدید می کند.

وی تصریح کرد: ۶۵۰ هزار اصله درخت توسط شهرداری اهواز در نقاط مختلف کاشته شده است و در صورت حذف آن اهواز برای زندگی غیر قابل تحمل می شود.

رئیس اداره محیط زیست خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در گزارشی، تأثیر آلایندگی های شیمیایی و صنعتی بر ایجاد آلرژی پاییزی مردم اهواز رد شده است که باید نام آن محققی که بر این باور است، گفته شود.

ممبینی با بیان اینکه با توجه به ایجاد این مشکلات در شهر اهواز در مرکز تحقیقات دانشگاه هیچ بانک گرده وجود ندارد، افزود: با توجه محاسن این پوشش گیاهی می ‌توانیم با اطلاع رسانی و توزیع ماسک به شهروندان زمان گرده افشانی این گیاهان را به گروه های حساس هشدار دهیم.   

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار