تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۹۰۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به داد حجاب برسید!
سید ابراهیم آل رضا
این روزها سخن از غیرت که به زبان می آوری متعصب محسوب می شوی و محکوم به تنگ نظری. گویا یادمان رفته است این آسایش و آرامشی که در آن به سر می بریم حاصل خون پاک شهیدان گرانقدری است که در جبهه های نبرد حق علیه باطل ریخته شد،یادمان نرود که سربلندی ایران اسلامی را مدیون جانفشانی ها و از خودگذشتگی های این عزیزان هستیم. آری، برخی فراموش کرده اند کجا باید رگ غیرت مردانه شان باد کند،آنها خوب منظورم را می فهمند.هر گاه مشاجره ای پیش بیاید رگ غیرتشان گل می کند و می خواهند خودی نشان دهند.

این روزها غیرت در جامعه ما کمتر جایی دارد و اگر کسی را امر به معروف و یا نهی از منکر نمودی با شیشه نوشابه چشمت را از حدقه در می آورد و یا چنان با چاقو و نظیر این ابزارآلات شیطانی که در دستان شیطان پرستان است ناکارت می کنند که ماه ها باید بر روی تخت بیمارستان دراز بکشی البته اگر زنده بمانی.حواسمان کجاست برادران و خواهران! یادمان نرود در مملکتی زندگی می کنیم که حکومت اسلامی در آن حاکم است.گویا رسم شده است هر چه در شبکه های ماهواره ای پخش می شود در زندگی روزمره مان تداعی پیدا کند.سخنم باکسانی است که هرگاه مسئله تقلید در مسائل دینی پیش می آید از تعابیری نادرست استفاده می کنند و هر گونه توجیهی برای رد کردن خود از مسائل مهم شرعی و عرفی جامعه دارند ، تقلید در احکام دینی را به مضحکه می گیرند اما همانها شده اند  بازیچه دست غربی ها.

آری، سخنم با کسانی است که بدون در نظر گرفتن مسائل فرهنگی و عرفی جامعه قانون را نقض می کنند و به قول خودشان یک شب به جایی بر نمی خورد ،لذا خود برای خود فتوا می دهند و مجوز گناه را صادر می نمایند و بدن نیمه عریان همسرانشان را در فضای عمومی جامعه به نمایش می گذارند.چه بسیارند این گونه افراد بی فرهنگی که ادعای داشتن فرهنگ می کنند در حالی که ذهنشان از مسائل فرهنگی تهی است.

از هر خیابانی که می گذری آتلیه ای جهت انجام گناه مهیا شده است که من نمی دانم از کدام قانون تبعیت می نمایند و مجوز تأسیس این آتلیه های عکاسی را چه کسی صادر کرده است.به فرض بگوئیم آن عروس و داماد قانون را نقض نمودند و هنجار شکنی کردند،آیا کسانی که اینگونه مجوزها را صادر می کنند بر فعالیتهای این مراکز نظارت هم می نمایند؟

شهریت کجاست!مدینه فاضله کو؟فرهنگ غنی و اصیلمان چه شد؟آیا همه چیز را می بایست در کلاس درس فرا بگیریم؟آیا ما حق داریم هر گونه که دلمان خواست در فضای جامعه  تردد نمائیم ! آیا اعمال ناشایستی که یک فرد در جامعه انجام می دهد  هنجار شکنی محسوب نمی شود؟باید بگویم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای این مهم قوانینی تصویب شده است که همه می بایست خود را ملزم به اجرای آن نمایند و مجریان قانون نیز می بایست با کسانی که به نوعی در سطح جامعه هنجارشکنی می کنند برخورد قاطع و قانونی انجام دهند.

 در تبصره 638 قانون مجازات اسلامی، فصل هجدهم که به جرایم ضد عفت و اخلاق عمومی می پردازد،بی حجابی جرم محسوب می شود ضمناً در این تبصره اینگونه ذکر شده است ،زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر می‌شوند، به حبس از 10 روز تا 2 ماه و یا     50     تا 500 هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد ، البته باید بپذیریم عفت و حیا فقط مخصوص خانم ها نیست و آقایان هم می بایست حجاب خود را رعایت نمایند.آیا وقت آن نرسیده است با این هنجار شکنی های اجتماعی که با قوانین موجود جمهوری اسلامی مغایرت دارند برخوردی قاطع و قانونی صورت پذیرد؟ امیدوارم مجریان قانون با خاطیانی که به راحتی قانون را نقض می کنند و قوانین شخصی خود را بر قوانین جامعه اسلامی ارجح می دانند برخوردی قانونی به عمل آورند تا افراد مذکور به خود اجازه ندهند عفت عمومی را جریحه دار نمایند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ارسلان ظاهری بیرگانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
3
3
اینها همه از آنجائی شروع شد که ذره ذره امر به معروف و نهی از منکر را کنار گذاشتیم/بله هزینه دارد و باید هم هزینه اش را بپردازیم اما...!/ مقام معظم رهبری بارها بر روی «تذکر لسانی» تاکید کرده اند چیزی که خیلی از ما مدعیان هم آن را فراموش کرده ایم/بنده معتقدم اگر ما بعنوان مردم عادی اما دغدغه مند، فضا را بگونه ای پیش ببریم که حداقل گناه کردن را برای بدحجابان و مانکن ها و ... به کام آنها تلخ کنیم، به مرور زمان اثرات بسیار زیادی دارد و البته در این میان حکوت اسلامی و مصداقاً دولت و قوه قضائیه هم وظائفی دارند که نباید نسبه به آن کوتاهی کنند!
abbas
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
0
0
سلام آقا سید
ماهم مدت هاست که آرزو داریم یک شلوار لی بپوشیم ولی هرچه می گردیم همه پاره پاره و کهنه هستند که می گویند مد شده.
لباس را می شود درتست کرد ... ولی با گرد و غبار چه بکنیم
:
:
:
آخرین اخبار