تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۹۱۳۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یادواره ۳۴۹ شهید گتوند برگزار شد
 یادواره ۳۴۹ شهید شهرستان گتوند و شهید مدافع حرم محمد تاج بخش پنجشنبه شب با حضور خانواده‌های شهدا،جانبازان، ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در حسینیه پیامبر اعظم(ص) گتوند برگزار شد. 
روحانی برجسته شهرستان گتوند در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی گفت: هدف اصلی برگزاری یادواره های شهدا تذکر این مطلب است که این انقلاب به آسانی به وجود نیامده، بلکه باخون شهیدان به وجود آمده است.
حجت الاسلام عزت محمدی افزود: شهیدان آرمان های بزرگی داشتند و این سوال را یادواره می خواهد در ذهن ما ایجاد کند که جمهوری اسلامی به کجا می رود.
وی اضافه کرد: این یادواره ها تنها برای شعرخواندن ، مداحی،سینه زنی و خواندن متن نیست.
این استاد حوزه به نامگذاری کوچه ها به نام شهدا اشاره کرد و گفت: اسم  شهید را سرکوچه گذاشتیم ولی کاری با محتوای داخل کوچه نداشتیم که  داخل کوچه چه می گذرد.
حجت الاسلام محمدی افزود: آیا  تنها با نامگذاری کوچه کفایت می کند. در کوچه چهار جوان معتاد در خانه ها، چندین جوان بیکار، چندخانواده طلاق داده و یا در آستانه طلاق وجود دارد، اینها چه می شود، اینها بستر یک جامعه ای را به وجود می آورند که آشفتگی  اجتماعی را در پی خواهد داشت.
وی درپایان گفت: نام شهید و عکس شهید حداقل کار است، خطر اکتفا کردن به ظاهر انقلاب از بین رفتن باطن آن است، انقلاب های بزرگی بودند که از بین رفتند انقلاب ایران هم مستثنی از آن نیست اگر که اکتفا به ظاهر آن کنیم.
مداحی مهدی سلحشور و مهدی چراغی از مداحان و شاعران کشور، پخش کلیپ و خاطره گویی از جمله برنامه های این آیین بود.
به گزارش ایرنا، مردم شهرستان گتوند ۳۴۹شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند، همچنین این شهرستان میزبان پیکر مطهر۱۱ شهید گمنام است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار