تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۹۲۰۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در ۸ ماهه سال ۹۸؛
تولید برق در نیروگاه رامین اهواز از ۷ میلیون مگاوات ساعت گذشت
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: در ۸ ماهه سال جاری، تولید برق در این نیروگاه به ۷ میلیون ۳۸۸ هزار و ۷۵۱ مگاوات ساعت رسید.
 ناصر محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اشاره به کاهش مصرف انرژی برق در فصول پاییز و زمستان و بی نیازی شبکه سراسری به انرژی برق گفت: این میزان تولید در شرایطی تحقق یافت که به منظور تقویت واحد‌ها جهت تولید پایدار انرژی برق در تابستان آتی اقدام به تعمیرات میان دوره‌ای واحد‌های شماره ۳ و ۴ و ۵ و اجرای عملیات رفع محدودیت بویلر‌ها و کندانسور‌ها، رفع اشکال از CW.PUMP‌ها، بازدید و رفع اشکالات ژنراتور‌های واحد ۳ و ۴ و همچنین انجام برنامه پیشگیرانه این واحد‌های تولیدی نمودیم.

او افزود: در ۸ ماهه سال جاری ۷ میلیون ۳۸۸ هزار و ۷۵۱ مگاوات ساعت انرژی برق تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، بیش از ( 4/63 درصد افزایش نشان می‌دهد، همچنین ساعت کارکرد واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین طی ۸ ماهه سال ۹۷ را ۲۸ هزار و ۹۶۵ ساعت اعلام نمود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹/۴۴ درصد افزایش داشت.

محمدی در ادامه اجرای تعمیرات میان دوره‌ای واحد‌های ۱ و ۲ و ۶، بازسازی کامل کلیدخانه واحد شماره یک، رفع اشکال از سیستم کنترل توربین ها، رفع اشکالات فنی برج‌های خنک کن، رفع محدودیت کندانسور‌ها و پمپ‌های الکتریکی و همچنین انجام برنامه پیشگیرانه در سایرتجهیزات از جمله؛ ژنراتور‌ها، بویلرها، بریکرها، موتور‌ها و رفع اشکالات فنی تجهیزات ابزاردقیق را مهم ترین اقدامات عملیاتی این نیروگاه به منظور تقویت تولید انرژی برق بویژه در تابستان ۹۹ عنوان نمود.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و تقویت شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار