تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۹۳۰۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شمارکتابخانه‌های عمومی خوزستان به ۲۲۹ باب رسید
  دویست و بیست و نهمین کتابخانه عمومی خوزستان با نام کتابخانه مرکزی برکت سردار شهید مدافع حرم سیدحمید تقوی‌فر روز شنبه در شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان در آیین بهره برداری از این کتابخانه اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جدی ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در ۲ سال گذشته توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای استان بوده است.

منصور کوهی‌رستمی بیان کرد: در آغاز فعالیت ۱۲ کتابخانه با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصد داشتیم که با اهتمامی که صورت گرفت اعتبار خوبی برای تکمیل این پروژه‌ها داده شد و امروز دهمین کتابخانه ازر این تعداد به بهره برداری رسید البته ۲ کتابخانه دیگر در شهرستان گتوند با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد در ساختمان تکمیل شده اند که به زودی آن‌ها نیز به بهره برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم ما در این کتابخانه‌های عمومی تبدیل آنها به مکان‌های فرهنگی و اجتماعی است تا رخدادهای مهمی در سطح این کتابخانه‌ها شکل بگیرد البته تاکنون این حرکت در برخی شهرستان‌ها در سطح استان با بازخورد خوبی رو به رو بوده است و شاهد افزایش تعداد اعضا کتابخانه‌ها و مار امانت دهی کتاب بوده‌ایم.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان بیان کرد: هدف ما از بهره برداری از یک کتابخانه صرفا امانت دادن کتاب نیست بلکه انتظار داریم اتفاقات فرهنگی، هنری و اجتماعی یک شهرستان به کتابخانه عمومی بیاید که این امر با اهتمام مسئولان در حوزه های مختلف از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، حوزه هنری استان و ...امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش ایرنا کتابخانه مرکزی برکت سردار شهید مدافع حرم سیدحمید تقوی‌فر دومین کتابخانه شهرستان کارون به شمار می رود، این کتابخانه در مساحت یک هزار متر و زیربنای ۹۰۰ متر بنا شده است که دارای بخش های مختلف بخش مخزن، سالن‌های مطالعه مجزای خواهران و برادران، کافی نت، نمازخانه، بخش اداری و بخش مرجع است.

تاکنون در این کتابخانه ۱۸ میلیارد  و ۶۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال هزینه شده است  که ۱۳ میلیارد و ۵۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال آن از محل تملک دارایی‌ها و ۲ درصد نفت، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال ان از محل بنیاد برکت و سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آن نیز از محل هزینه تجهیزات نهاد  کتابخانه‌های عمومی تامین شده است. 

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار