تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۹۳۰۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشگاه چمران اهواز برای تامین نیازهای صنعت نفت در شرایط تحریم‌ تلاش می‌کند
 رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت کشور، گفت: تلاش می‌شود تا در راستای عمل به رسالت‌های خود بتوانیم برای تامین نیازهای صنعت نفت با توجه به محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها گام‌های اساسی برداشته شود.

 غلامحسین خواجه در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه شهید چمران اهواز و شرکت ملی حفاری ایران درنمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ارتباط صنعت نفت به طور کلی با دانشگاه و به‌ویژه دانشگاه شهید چمران طی سه تا چهار سال اخیر به شکل قابل توجهی متحول شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این مدت ارتباطات گسترده‌ای بین دانشگاه در قسمت‌های مختلف نفت به وجود آمده و همکاری‌های گسترده‌ای بین شرکت‌های ملی حفاری ایران و مناطق نفت‌خیز جنوب، شکل گرفته است.

خواجه با تاکید بر اینکه با عملکردی که دانشگاه از خود نشان داده توانسته‌ایم اعتماد صنعت نفت کشور به دانشگاه‌ها را جلب کنیم، گفت: در انجام پروژه‌هایی که به دانشگاه‌ها سپرده شده شاهد موفقیت‌های متعددی بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه شهیدچمران اهواز تصریح کرد: این درحالی است که مسئولان وزارت نفت از ایجاد این ارتباط و انجام این پروژه‌ها بخصوص در ساخت ۱۵ قلم کالایی که به دانشگاه ها سپرده شده اعلام رضایت داشته‌اند.

وی یادآور شد: از بین این تعداد کالای مورد نیاز صنعت نفت، پروژه ساخت پمپ‌های ازدیاد برداشت از چاه‌های نفت بر عهده دانشگاه شهیدچمران اهواز قرار داشت که با موفقیت کامل انجام شد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه این‌تفاهم نامه در بخش‌های مختلف در ارتباط  با تامین نیاز شرکت‌ملی حفاری است، افزود: امیدواریم در این راستا انعقاد این تفاهم‌نامه شاهد، قراردادهای همکاری دیگری نیز باشیم.

بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز و شرکت ملی حفاری ایران در سه ماده و یک تبصره تنظیم شده و توسط غلامحسین خواجه رییس دانشگاه شهید چمران اهواز و عبداله موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در اهواز به امضا رسید.

در نخستین روز از نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان ۱۱ کالای جدید ساخته شده داخلی با کاربرد صنعت نفت و پنج قلم تجهیزات و ابزار کاربردی در عملیات حفاری نفتی رونمایی شد و علاوه بر آن فهرست هفت هزار و ۵۰۰ قلم کالای مورد نیاز صنعت نفت به سازندگان داخلی معرفی شد.

یازدهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان از ۲۲ تا ۲۵ آذر ۱۳۹۸ در محل نمایشگاه‌های بین المللی اهواز دایر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار