تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۹۳۳۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستور روحانی به دستگاه‌های ملی برای حل مشکلات پس از بارندگی
استاندار خوزستان با ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم خوزستان گفت: رئیس جمهور به منظور کمک دستورات لازم را به دستگاه‌های ملی جهت اعزام به خوزستان داد.
  غلام رضا شریعتی استاندار خوزستان دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد:سامانه بارش قوی  از جنوب استان وارد شد و بارندگی‌های زیادی را در برخی از شهرها به وجود آورد.

وی با اشاره به میزان بارندگی شب گذشته در برخی شهرها افزود: میزان بارش در شهرهای آبادان 112.5 میلیمتر، اهواز بیش از 75میلیمتر، در هندیجان، رامهرمز و  ماهشهر بین 50تا 65میلیمتر بارندگی بود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بارش‌ها حداقل در سه ساعت رخ داد، گفت: بارندگی اخیر مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورد به طوری که شهرستان کارون دچار آبگرفتگی و آب وارد منازل خیلی از مردم شد که رنج و زحمت برای آنها به دنبال داشت.

شریعتی بیان کرد: سیستم دفع آب‌های سطحی در اهواز وجود ندارد، سیستم دفع فاضلاب نیز به مقدار زیادی فرسوده شده است و شبکه موجود کشش دفع فاضلاب را ندارد.

وی با اشاره به بسیج کل دستگاه‌های اجرایی از شب گذشته، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی به کمک شهر اهواز و شهرستان کارون آمده‌اند؛ علاوه بر این شرکت‌های فولاد خوزستان، ملی حفاری، مناطق نفت خیز جنوب و سایر دستگاه‌هایی که باید در این شرایط همکاری کنند پای کار آمده اند.

شریعتی گفت: در مناطقی که آب وارد منازل شده و مشکلاتی را برای وسایل آنها به وجود آورده ابتدا در حال رفع کردن مشکلات آن مناطق هستیم تا در زمان دیگر خسارت‌های آنها برآورد و بررسی شود و اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی با تاکید تکمیل طرح  جمع آوری شبکه فاضلاب اهواز، بیان کرد: تکمیل این طرح به میزان قابل ملاحظه‌ای به خروج آب‌های سطحی کمک خواهد کرد.

شریعتی افزود: اما از آنجایی که این طرح هزینه سنگینی دارد و شاید از توان شهرداری خارج است اگر بتوانیم ظرف دو تا سه سال طراحی شبکه فاضلاب اهواز  و کارون را کامل انجام دهیم در دفع آبهای سیل آسا می‌تواند کمک کند.

وی با اشاره به تماس صبح امروز  رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور به منظور کمک  دستورات لازم را به دستگاه‌های ملی  جهت  اعزام به خوزستان داد.

شریعتی بیان کرد: رئیس جمهور سلام به مردم رساند و گفت: مانند سیل گذشته در کنار مردم هستیم و به آنها خسته نباشید می‌گویم.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه مکانی برای اسکان اهالی مناطقی که سیل وارد منازل آنها شده تدارک دیده شده است یا خیر؟ گفت: اگر بنا شد منتقل شوند این کار را انجام‌خواهیم داد، ضمن اینکه در شهرستان کارون مکانی برای اسکان تدارک دیده شده است.

شریعتی در رابطه با سختی تردد یا انتقال اهالی با خودرو بیان کرد: اکنون در منطقه گاومیش آباد به وسیله پمپ تراکتور در حال جمع آوری آب هستند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار