تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۹۴۳۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان
خوزستان دارای رتبه اول کشوری در جذب خیرین مدرسه ساز است
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته استان خوزستان موفق به کسب رتبه اول کشور در شاخص جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز را به دست آورده است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، کورش مودت ظهر امروز یکشنبه ۸ دی ماه ۹۸ در جمع مسئولین مشارکت های مردمی منطقه ۵ کشور با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز نقش مهمی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت ایفا می کنند، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز به عنوان یک برنامه اولویت دار در حوزه شاخص های فضای آموزشی در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از مدارس استان خوزستان تخریبی هستند و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش خوزستان نیاز به ۱۰ هزار کلاس درس جدید دارد. بی شک تحقق این هدف بدون حضور فعال خیرین مدرسه ساز و نقش مشارکتی آن ها محقق نمی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر ضرورت برگزاری منسجم جشنواره های خیرین مدرسه ساز در سطح شهرستان ها، توضیح داد: مهمترین اصل در برگزاری این جشنواره می بایست بر مبنای تقدیر و تشکر از زحمات خیرین مدرسه ساز قرار گیرد. توجه به تکریم و معرفی خیرین به جامعه می تواند نقش مهمی در تشویق سایر افراد جامعه برای حضور در جمع خیرین ایفا کند.

 مودت در عین حال با اظهار اینکه استان خوزستان در شاخص جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز پیشتاز استان های کشور است، تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز مهمترین سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش استان هستند. بدون وجود این خیرین تحقق بسیاری از اهداف مجموعه تعلیم و تربیت استان در حوزه فضاهای آموزشی امکان پذیر نخواهد بود.

 وی در پایان یادآور شد: یکی از مولفه های اصلی رویکرد تحولی استفاده از ظرفیت مشارکتی خیرین در حوزه های مختلف عملکردی آموزش و پرورش است و مجموعه تعلیم و تربیت استان در راستای تحقق این هدف از همه ظرفیت های خود بهره خواهد برد.

:
:
:
آخرین اخبار