تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۹۴۵۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاکید بر ایمنی سفرهای دریایی در نوروز ۹۹ در خرمشهر
 معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: دستگاه‌های مربوط برای ایجاد زیر ساخت‌های لازم و ایمنی سفرهای دریایی گردشگران در نوروز ۹۹ در این شهرستان تلاش کنند.

محمد حیدری در نشست هماهنگی ارگان‌های دریایی در سرسرای اجتماعات بندر و دریانوردی خرمشهر بیان کرد: تمام ارگان‌ها در خرمشهر موظف به اجرای دستورالعمل مربوط به طرح گردشگری ایمن برای امنیت و رفاه حال گردشگران نوروزی در این شهرستان هستند.

وی افزود: تجربه موفق بندر خرمشهر در امر گردشگری ایمن دریایی در نوروز ۹۸ که منجر به بروز ندادن حادثه شد برگ زرینی است و امیدواریم در نوروز ۹۹ شاهد افزایش سفرهای ایمن دریایی در اروند و کارون باشیم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از آمادگی بندر خرمشهر برای ارتقای زیرساخت ها و ایمنی سفرهای دریایی در نوروز ۹۹ خبر داد و گفت: بندر خرمشهر با توجه به بهره‌مندی از مواهب الهی و شرایط اقلیمی و جغرافیایی مطلوب، که از سه طرف توسط رودخانه های قابل کشتیرانی احاطه شده، بستر مناسبی برای گردشگری دریایی  و توسعه حمل و نقل دریایی است.

نوراله اسعدی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی متولی طرح گردشگری ایمن است بیان کرد: ایمن سازی سفرهای دریایی از مسایل حیاتی برای گردشگران است که همواره مورد توجه مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی قرار داشته است.

وی افزود: بندر خرمشهر از طرح‌ها و ایده‌های سرمایه‌گذاران در جهت گردشگری دریایی و اجرای اصول ایمنی دریایی حمایت می‌کند و سرمایه گذاران نیز با توجه به وجود زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای گردشگری دریایی در حوزه های مختلف گردشگری دریایی سرمایه گذاری کنند.

وی یکی از مزیت های شهرستان خرمشهر را گردشگری دریایی در اروند و کارون بیان کرد و گفت: در نوروز گذشته ۱۴۸هزار نفر از طرح گردشگری دریایی در اروند و کارون بهره‌مند شدند.

نخستین اسکله خرمشهر در سال ۱۳۰۸ خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید. 
بندر خرمشهر یکی از بنادر کانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می‌شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است. 
توسعه پایانه بندر خرمشهر و ساخت یک پایانه استاندارد در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار در دستور کار قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار