تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۹۴۸۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل و حاج قاسم شهادتت مبارک
آیین یادبود سردار سلیمانی در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد
  آیین یادبود سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران عصر امروز (یکشنبه) در مجمع سید الشهدا در حومه جنوبی بیروت با حضور گسترده مردم و دوست داران این شهید برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با سردادن شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل  و «حاج قاسم شهادتت مبارک» یاد وی را گرامی داشتند.

آنان همچنین پرچم ملی لبنان، پرچم حزب الله و کاغذنوشته ها و پلاکاردهایی که بر روی آن ترور سردار سلیمانی و همراهانش محکوم شده است، در دست دارند.

مجمع سیدالشهدا مملو از جمعیت عزادار شهید سردار سلیمانی است و شمار فراوانی از مردم به ویژه شیعیان لبنان در خیابان های اطراف مجمع، منتظر شنیدن  سخنان سید حسن نصرالله و تازه ترین موضع گیری او هستند.

از زمان اعلام شهادت سردار قاسم سلیمانی ، مردم هوادار او در سراسر مناطق ضاحیه، جنوب و منطقه ی بقاع در شرق لبنان پوسترها و تصاویری از وی نصب کرده اند.

فضای مجازی لبنان بعد از شهادت این سردار بزرگ ایرانی و فرمانده رشید مقاومت ضد تروریسم صهیونیستی و تکفیری شاهد انتشار وسیع عکس ها و نوشته های کاربران در محکوم کردن اقدام تروریستی و تجاوزگرانه آمریکا بود.

در آیین مجمع سیدالشهدا فیلم تبلیغی از سیره و منش زندگی و جهاد سردار سلیمانی و همرزمش ابومهدی پخش شد.

«سید حسن نصر الله» دبیرکل حزب الله لبنان در این مراسم سخنرانی کرد.

سردار قاسم سلیمانی به همراه ۹  نفر دیگر از جمله ابومهدی المهندس معاون فرمانده الحشد الشعبی عراق بامداد جمعه (سیزدهم دی ماه ۹۸) در مسیر فرودگاه بغداد و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شد و به شهادت رسید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار