تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۱۹۵۶۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه پلیس‌راه به رانندگی آرام در شرایط نامساعد جوی
  رییس پلیس راه خوزستان به رانندگان خودروهای سبک و سنگین توصیه کرد در شرایط نامساعد جوی با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا از بروز تصادف‌های مرگبار در جاده‌های لغزنده خوزستان پیشگیری شود.

سرهنگ رضا دولتشاهی افزود: در روزهای اخیر تعداد تصادف های منجر به فوت در جاده های خوزستان به دلیل واژگونی ، سرعت و سبقت غیرمجاز در شرایط خاص آب و هوایی و لغزندگی سطح جاده‌ها به ویژه در مناطق کوهستانی افزایش داشته که می طلبد رانندگان توصیه‌ها و هشدارهای ماموران پلیس راه را جدی بگیرند و به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند تا شاهد مرگ عزیزانمان نباشیم.
وی با ابراز تاسف از جان باختن تعدادی از شهروندان در مناطق کوهستانی و شرق خوزستان در روزهای اخیر که دلیلآن تخطی از سرعت مطمئنه و واژگونی خودروها بوده بیان کرد:رعایت نکردن فاصله طولی ، توجه نکردن به جلو ، سبقت غیرمجاز و در نهایت سرعت بالا و غیرمطمئن ، نبستن کمربند ایمنی از موارد و نکاتی است که سبب تشدید تصادف‌ها و جان باختن و مصدوم شدن شماری از شهروندان در جاده‌های لغزنده خوزستان شده است.
در چند روز گذشته دست کم۶ تن براثر حوادث رانندگی در جاده‌های خوزستان جان باختند و ۱۵ نفر مصدوم شدند.
      
راه‌های اصلی و فرعی خوزستان باز است
رییس پلیس راه خوزستان گفت: با وجود بارندگی‌هایی که از شامگاه جمعه در خوزستان شروع شده و همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد راه‌های فرعی و اصلی این استان باز و تردد در آنان جریان دارد.
دولتشاهی بیان کرد: تردد خودروهای سبک و سنگین در جاده‌های کوهستانی و برفگیر شمال شرق خوزستان ازجمله اندیکا - بازفت بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.
وی گفت: ماموران پلیس از تردد خودروهای بدون زنجیرچرخ در جاده‌های کوهستانی و برفگیر خوزستان جلوگیری کرده و در صورت تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی جریمه و در صورت حرکات حادثه ساز خودرو به توقفگاه هدایت می‌شود.
رییس پلیس راه خوزستان شتاب در رانندگی را عامل تشدید کننده تصادف‌های رانندگی اخیر در خوزستان بیان کرد و افزود: در سرعت پایین چنانچه تخلفی هم شکل گیرد منجر به حوادث مرگبار نخواهد شد ولی سرعت زیاد و غیرمطمئن خودرو ، حوادث دلخراشی را رقم می زند که کمتر قابل جبران است.

  
استفاده از چراغ مه‌شکن
رییس پلیس راه خوزستان نسبت به وقوع مه غلیظ در ساعات صبحگاهی هشدار داد و از رانندگان خواست در چنین شرایطی از چراغ مه شکن استفاده کنند و با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی از وقوع تصادف احتمالی منجر به فوت یا مصدوم شدن جلوگیری کنند.
وی همچنین توقف مطمئن در کنارگذر جاده‌ها در صورتی که افق دید کمتر از ۱۰ متر باشد را از دیگر توصیه‌های ایمنی به رانندگان بیان کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار