تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۹۵۶۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحصیل سه‌هزار و۷۰۰هنرجو به صورت برون‌سپاری در خوزستان
  معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سه هزار و ۷۰۰ هنرجو از ۳۵ هزار و ۷۰۰ هنرجوی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به صورت برون‌سپاری (استفاده از ظرفیت آموزشگاه‌های بخش خصوصی) در خوزستان مشغول به تحصیل هستند.

محمدرضا کرم نیا  بیان کرد: آموزش نیروی انسانی ماهر از اهداف آموزش و پرورش خوزستان است به همین منظور به مدت سه سال است که برای آموزش هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کارودانش از روش برون‌سپاری استفاده می‌شود.

وی با مفید دانستن همکاری هنرستان‌های بخش خصوصی با آموزش و پرورش گفت: در آموزشگاه‌های بخش خصوصی از ابزار و شرایط بسیار مناسب و مربیان ماهر برای تربیت نیروی انسانی استفاده می‌شود.

کرم نیا ادامه داد: برای فعالیت هر چه بهتر آموزشگاه‌های آزاد باید حمایت از بخش خصوصی با شرایط بهتری انجام شود و مطالبات آنها به موقع پرداخت شود.

وی ادامه داد: نرخ جذب هنرجو در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش خوزستان ۳۲ درصد است این در حالی است که این نرخ در کشور ۴۰ درصد است و تا پایان برنامه توسعه باید این نرخ به ۵۰ درصد افزایش یابد.

وی گفت: از ۱۶۰ رشته در ۲ بخش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، ۵۸ رشته در خوزستان آموزش داده می‌شود که ۳۱ رشته از این تعداد به صورت برون‌سپاری است.

۲۸۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کارو دانش دولتی و خصوصی در خوزستان فعال هستند که ۳۵ هزار و ۷۰۰ هنرجو در این هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار