تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۹۵۷۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۶ باشگاه تخصصی ووشو در خوزستان فعال هستند
 نایب رییس هیات ووشو خوزستان گفت: ۳۶ باشگاه تخصصی ووشو در خوزستان فعالیت می‌کنند که همگی آنها مجوز داشته و زیر نظر هیات استان هستند.

ندا نیسی دوشنبه اظهار داشت: میل و علاقه به ووشو به حدی است که بسیاری از مربیان استان در باشگاه های غیرتخصصی مشغول به فعالیت بوده و این موضوع باعث افزایش جمعیت آماری ووشوکاران استان شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار و ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته در بخش بانوان و آقایان در استان فعالیت می‌کنند که اگر آمار ورزشکاران غیرسازمان یافته را به این تعداد اضافه کنیم جمعیت ووشو استان به ۱۰ هزار نفر می رسد.

نایب رییس هیات ووشو خوزستان توسعه و گسترش ووشو در استان و فعال کردن هیات های شهرستانی را از اولویت های این هیات برشمرد و گفت: اکنون تمام هیات های استان فعال هستند و در بخش پایه‌ها به خوبی عمل می کنند.

وی توجه به امر استعدادیابی را از دیگر اقدامات مهم هیات استان دانست و گفت: معتقدیم توجه به رده‌های پایه و برنامه‌ریزی در این بخش باعث می شود تا آینده ای مثبت و روشن در انتظار ووشو استان باشد و شاهد حضور ورزشکاران استان در تیم های ملی باشیم.

نیسی در خصوص ووشو بانوان استان گفت: تعدادی از بانوان ووشوکار استان از جمله نفرات برتر ایران هستند و در اردوهای تیم ملی حضور دارند، در بخش ساندا بانوان شهرستان ایذه و در بخش تالو ورزشکاران ماهشهر و خرمشهر عملکرد خوبی دارند و بارها در میادین بین المللی و داخلی موفق به کسب مقام شده اند.

وی در ادامه به میزبانی خوزستان از مسابقات کشوری بانوان اشاره کرد و گفت: مسابقات ووشو بانوان انتخابی تیم ملی جوانان در بخش ساندا و مسابقات تالو در رده‌های پایه در بهمن ماه به میزبانی ماهشهر برگزار می شود.

نایب رییس هیات ووشو خوزستان در ادامه به صعود تیم کارون نوین خرمشهر به مرحله پایانی مسابقات لیگ برتر ووشو بانوان کشور اشاره کرد و گفت: مرحله پایانی مسابقات با حضور چهار تیم برگزار می شود که نماینده استان شانس بسیاری برای قرار گرفتن روی سکو دارد.

وی در خصوص مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان و جوانان به میزبانی تهران گفت: ۹ ورزشکار خوزستانی به این پیکارها اعزام شدند که امیدواریم عملکرد خوبی داشته باشند و در کسب مدال موفق ظاهر شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار