تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۱۹۵۸۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۲۲هزار دانش‌آموز مناطق محروم خوزستان به سرویس مدرسه نیاز دارند
 معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۲۲ هزار و ۵۲۱ دانش‌آموز در مناطق روستایی و محروم خوزستان به تامین هزینه سرویس رفت و آمد نیاز دارند.

عزیزاله آروین بیان کرد: بحث سرویس رفت و آمد دانش‌آموزان به مدارس ، رابطه مستقیمی بر ادامه تحصیل آنها دارد در صورتی که هزینه سرویس دانش آموزان مناطق محروم تامین نشود باعث ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل آنها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مجموع برای تامین هزینه سرویس دانش‌آموزان مناطق محروم نیاز است گفت: یک هزار و ۱۳۱ وسیله نقلیه برای آمد و شد این تعداد دانش آموز نیاز است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش توانایی تامین این میزان اعتبار را ندارد پنج هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز از این تعداد که شرایط حساس‌تر و سخت‌تری برای رفت و آمد به مدرسه را دارند برای در اختیار داشتن سرویس مشخص شده اند.

آروین ادامه داد: این تعداد دانش آموز به ۳۱۱ سرویس مدرسه و ۸۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند که از این میزان اعتبار ۲۰ میلیارد ریال را وزارت آموزش و پرورش پرداخت کرده است.

وی گفت: مبلغ ۶۴ میلیارد دیگر نیز باید در خوزستان تامین شود تا از ترک تحصیل دانش آموزان زیادی جلوگیری شود.

بر اساس اعلام مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان مبلغ ۶۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز سرویس مدرسه دانش آموزان مناطق محروم و روستایی استان از محل اعتبارات دهیاری ها و شرکت ها و صنایع خوزستان تامین شده است.

جمعیت دانش آموزی خوزستان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار