تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۹۵۹
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تریبون آزاد : شورای شهر اهواز و مدیریت شهری
توجه خوانندگان خوزنیوز به برخی از مطالب درج شده در سایت و ارسال نظرات متعدد باعث شد تا بر آن شویم که بخشی با عنوان تریبون آزاد را در سایت بگنجانیم.  در این بخش با طرح موضوعاتی که برای خوانندگان مهم و مورد توجه است به بحث و تبادل نظر در مورد آن خواهیم پرداخت.
اساس این قسمت بر پایه نظرات خوانندگان سایت بنا شده است. لذا مشارکت فعال ، آگاهانه و همراه با رعایت نکات اخلاقی می تواند در فراهم شدن محیطی مناسب برای بحث و گفتگوی آزاد موثر باشد.

لطفا نکات زیر را در ارسال نظر ، پیشنهاد ، انتقاد و اخبار مربوط به بحث رعایت نمایید:
- نظرات خود را به صورت فارسی ارسال نمایید.
- از اتهام زنی و استفاده از الفاظ و کلمات غیر اخلاقی و یا غیر متعارف اجتناب ورزید.
- شما می توانید به دفعات نظر بدهید.
- شما می توانید به نظرات دیگر کاربران سایت نیز پاسخ بدهید.
- هر یک ساعت یک بار نظرات بازبینی و منتشر خواهد شد.

موضوع ویژه : شورای شهر اهواز و مدیریت شهری

مشکلات و بحران هایی که از ابتدای آغاز بکار شورای سوم در شهر اهواز بوجود آمده، موضوعی است که به دغدغه بسیاری از شهروندان تبدیل شده است. استیضاح های مکرر شهرداران ، سلب عضویت تعدادی از اعضای شورا، احتمال دخالت و تاثیر افرادی بیرون از شورا در تصمیمات،  خطر انحلال شورا، تشکیل نشدن جلسات شورا، ناتوانی شورا در انتخاب شهردار و ... مواردی هستند که شورای سوم با آن دست به گریبان بوده است.

مطالب و اخبار مربوط با این موضوع را در ستون سمت چپ (مطالب مرتبط) مشاهده کنید.

 
شما چه نظری دارید؟
مطالب مرتبط
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
م. محمودي
|
United States of America
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
1
شورای سوم در بستری خوبی شکل گرفت، در آن از تمام قومیت ها - کم و یا زیاد - نقش داشتند. هم نیروی جوانی را در خود داشت و هم تجربه و پختگی را. آرای مختلف سیاسی هم در آن وجود داشت. اصلاح طلب و اصولگرا. بالاخره یک زن هم به عنوان نماینده بانوان در میان اعضا بود. در میان اعضا شورا از شهردار ، روحانی، نظامی، معلم، کارمند، بازاری و ... هم بود. فضای مدیران استان هم حالا که فکر می کنم بد نبود. یعنی از همان اول استانداری و فرمانداری هم موضع بدی نداشتند.
به نظر بنده مهمترین عوامل این فرصت سوزی
1- برخی ازاعضای تصمیم ساز شورا با خودخواهی خود و ایجاد جو برخورد به جای تعامل فضا را غبارآلود کردند و می کنند. وقتی هدف خدمت به مردم به عنوان موکلین شان باشد باید برای جلوگیری به خطر افتادن آن گاهی حرف زور هم گوش کرد، گاهی راضی شد که رئیس نبود و یا اگر دوستی از پستی کنار رفت، از روی غضب و کینه و سیاست بدون فکر کاری انجام ندهیم. چیری که متاسفانه کمتر دیده شد.
2- برخی از اعضا پیش از این که در شورا حضور یابند یا تجربه کار جمعی و شورایی و شاید هم اداری را نداشتند و اگر تجربه کار اداری و دولتی داشتند یا رئیس بوده اند و یا مرئوس، هیچگاه قانون گزار نبوده اند و ناظر. که این خود در برخورد و فعالیت بعضی از آنها قابل مشاهده بود و هست.
3- سوم و به نظر بنده مهمترین عامل تذهیب نفس عاملی پر رنگ در مدیریت و مسئولیت است همانطور که علامه گرانقدر طباطبایی آن را برای پذیرفتن مسئولیت شرط دانسته بودند.
...
در پایان اینکه بحثی را بدین شکل باز کرده اید در صورتی که کارشناسی و خالی از حب و بغض ها باشد انشاء الله مثمر ثمر و مفید خواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
2
تجربه سه دوره قبل نشون داده که شورا تو اهواز جواب نمیده. اون کسی که دوباره شوراها رو راه انداخت فکر اینجاشو نکرده بود. قصد داشت مقاصد سیاسی و حزب و خطی خودشو دنبال کنه. شورا در اهواز کلا باید جمع بشه.
سامان
|
United States of America
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
1
خدا را شکر که با انتصاب شایسته و بجای آقای کتانباف ، فردی که متولد همین شهر اهواز میباشد واز مشکلات همشهریان خود آگاه هستند از این به بعد شاهد پیشرفت و شکوفایی شهر اهواز بیش از پیش خواهیم بود.آرزوی توفیق روز افزون برای ایشان و همکاری شهروندان محترم و فهیم اهوازی را داریم.
ا. س.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
1
جناب آقای سامان
کسی با آقای کتانباف مشکلی ندارد. چون کسی اصولا نه اطلاعات کافی از ایشان دارد و نه شخصا مشکلی با ایشان. مشکل از اینجا شروع می شود که ایشان -که به قول شما متولد اهواز هستند که راست و دروغش پای خود شما - چون در اهواز زندگی نکرده اند و به جو شهر اهواز و شهرداری اهواز مسلط نیستند. اگر هم ایشان شهردار بشوند به فرض اینکه افرادی مثل شما که از تعریف و تمجیدتان مشخص است دنبال چه چیزی هستید، در خدمت ایشان باشند معلوم نیست تا ایشان بخواهد به شرایط مسلط بشود بنده خدارا به کجا خواهید کشاند. حاج محمدرضا شمسایی با آن همه سوابق مدیریتی و تجربه نتوانست به سلامت از دل این گرداب درآید. چرا این میدان میدان شایستگی ها نیست. در ثانی همین بی اطلاعی باعث می شود تا آقای .... هرکاری خواست به ایشان دیکته کند. به هر حال ایشان از رزمندگان دفاع مقدس هستند و بنده هم دستبوس ایشان، من از عاقبت ایشان که با امثال شمایی گره خورده ناراحت هستم.
حاج محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
1
0
با سلام - وقتی خبر انتخاب سردار کتانباف رو شنیدم به عنوان شهردار اهواز خیلی خوشحال شدم . چون نیروهای ارزشی بر س کار اومدن . این شورا فعلی ارزشی ترین شورای ممکن اهواز است . به شرط این که یکی از مسئولین استان با خط دادن به بعضی از اعضای شورا خط ندهد واسه انحلال شورا. به ظاهر ایشان با انحلال مخالف هست اما اینم از سیاستا ایشون هست.
سمیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
0
مدیریت محترم سایت خوزنیوز
با سلام و خسته نباشید. وقتی دیدم که تریبون آزادی را راه اندازی کرد اید که قرار است بحث کارشناسی شود خوشحال شدم. ولی متاسفانه از برخی از نظرات متاسف شدم. عده ای که به تعداد انگشتان دو دست هم نمی رسند در یک سالن جمع شده اند و دارند برای برخی سابقه سازی و تاریخ نگاری می کنند و هم مردم را بدبخت می کنند و هم آن دوست عزیز را . بستن القاب و اسامی پرزرق و برق به اسامی افراد و دم از یک جریان خاص زدن چیزی از سوابق درخشان شما را نمی پوشاند که این شعر را در مدح شما گفته اند:
زین شاخه به آن شاخه پریدن هنر اوست
احمد سعادت
|
United States of America
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
0
فونت اين قسمت نظرات ريز است و خواندن ان سخت است يک فکري بکنيد.
در مورد شورا هم بايد بگويم که درخشان ترين دوران شهرداري در زمان شهرداراني مانند مهندس هاشمي زاده بود که هيچ شورا و شورايي نبود تا اعمال نفوذ کند.

خوزنیوز: این مشکل بزودی رفع خواهد شد.
sisil
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
0
خوزنیوز معلوم هست کدوم طرفی هستی؟
شهروند
|
United States of America
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
0
م. محمودی نوشته خودخواهی داشتن اعضای سابق و جنجال درست می کردن. با این آقا می گم حسن زاده با همه مشکلاتی که داشت و خط و زبط سياسيش و اتفاقاتی که براش افتاد در تمام مدتی که بود عزت شورا را حفظ کرد نگذاشت به این خفت و خواری بیفته اگه لازم ميشد به رئيس جمهور هم انتقاد مي کرد. حالا حال و روزي که این دوستان براي شورا درست کردن را ببینید که بدون شرح است.
م. رستمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
0
باید برای شورا هم شرط فوق لیسانس مربوط بگذارند تا افراد غیر کارشناس مثل این سه دوره وارد شورا نشوند.
نامعلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
0
من شنیدم شهرداری اهواز 12000 کارمند و کارگر داره در حالیکه شیراز 3500 نفر. العاقل اشاره.
سمیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
0
شیراز که از اهواز بزرگتره چطور اینطور شده؟!!!!!!!!!
غلامرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
0
بابا دمشون گرم. دولت باید دست شهرداری اهواز را ببوسد. اصلن باید توی هر شهری دوسه تا شهرداری و شورای شهر اهواز درست کنه تا مشکل اشتغال را ریشه کن کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
0
0
فايده هرچيزو بايداز آثارش ديد ما توي اين مدت بهترشدن كه نديديم بايد بياين اهواز تا ببينيد اين باصطلاح كلان شهر دهات هم نيست.ظاهرا شوراي شهركارهاي مهمتري از رسيدن به شهر دارن.هرج.مرج وبي انظمي روكاملا ميتونيد توي شهرببينيد
حاجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
0
0
دوست عزیز ( ا.س ) آقای ایشان اگر مدیر خوبی بودن همون اداره برق باقی میموندن . با سند حرف بزنید لطفا نه از سر آشنایی .دردوره ایشان نیروهای خبره شهرداری به زور بازنشست شدن. امثال آقای باصری یا آقای پورسلطان که از نیروهای خبره شهرداری هستن چرا زود بازنشست شدن؟ هر دو مدرک کارشناسی ارشد داشتن . آقای پورسلطان رو که همه در شهرداری میشناسن ایشون معاون مالی و اداری شهرداری بود . از وقتی که ایشونو بازنشست کردن ( به زور ) شهرداری در گل گیر کرد .
حاج محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
0
0
آفرین به غیرت آقای زنگنه. از اول باید استعفا میدادی. این آقا تمامیت خواه است. برای خودمان متاسفم.
همسايه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
0
0
از مسئولین محترم خواهش می کنم شورا را تعطیل نکند. ما از همسایه های شورا هستیم وضع مالی خوبی نداریم که بریم پول بدیم و سی دی های فیلم و سریال قهوه تلخ و امثال آن رابخریم و یا برویم با خانواده بیرون تفریح و اینجور کارها. تفریحمان این است که در جلسات شورا شرکت می کنیم و از بحث های بوجود آمده لذت می بریم. از این شورای سوم هم کاملا راضی هستیم.
حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
0
0
به نظر شما با این بحث ها مشکل حل می شود؟
یک خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
0
0
دموکراسی هزینه دارد. باید این اتفاقات بیافتد تا مردم به پختگی برسند. انشاء الله دوره های بعد بهتر می شود. مردم در رای دادن بیشتر دقت می کنند.
هههه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
0
0
اين قهوه تلخ رو خوب آمدي. دمت گرم
ا. س.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
0
1
برادر بزرگوار جناب آقای حاجی، شما که این حرفها را نوشتید. اولن مهندس شمسایی اداره برق نبود. سازمان آب و برق خوزستان بود. 12 سال هم مدیر آنجا بود جاییکه کمتر از وزارتخانه نیست. شهرداری اهواز مثل یک مثلث برموداست. ثانیا آقایان کسی به زور بازنشست نشدند. یکی از نفرات که اسم آوردید همون زمان مشاور شهردار منطقه 2 بود و تقریبا همه کاره آنجا. نفر دوم هم مشاور شورا بود. وقتی کسی بازنشست میشود باید برود و جارا هم به جوانها بدهد. در مورد حقوق هم از انصاف خارج نشوید در دوره مهندس شمسایی حقوق به موقع پرداخت می شد. حتی در دوره سرپرستی آقای صفری هم تنها در فروردین ماه به علتی که بودجه مصوب نبود دیرتر پرداخت شد. کمی انصاف خوب است.
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
0
0
جایی که قدرت و ثروت هست فساد و جنگ هم پرسه می زند. باید مدیران و مسئولین ابتدا تعهد و سلامت نفس داشته باشند.
حاجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
0
0
آِقای ا.س : اولا من ننوشتم اداره برق خوز نیوز همه رو سانسور میکنه . ثانیا »: من خودم جونم اما جوانای قدیم واقعا تدبیر و مدیریت دارن . ثالثا : آقای باصری و پورسلطان خیلی از آقای شمسایی به لحاظ سنی کوچکتر هستن . آقای باصری سال ها معاون مالی و اداری شهردار بودن . شهردار چند منطقه بودن .آقای پورسلطان رئیس سازمان اتوبوسرانی و سازمان آتشنشانی سازمان موتوری . رئیس اداره حقوقی و3 سال شهردار باغملک و 10 سال معاون مالی اداری بودن ایشون بزرگترین عیبی که داشتن د.. نبودن. برادر من شهرداری باید درآمد زایی بلد باشی شهرداری سازمان آب و برق نیست. خوز نیوز لطفا سانسور نکنید دارید یطرفه برخورد میکنید.

خوزنیوز: دوست گرانقدر، مطالب شما در برخی موارد توهین و یا افترا به دیگران است که مجبور به حذف و یا تعدیل آن می شویم. لطفا طوری نظرات خود را بیان کنید که حقی از کسی ضایع نشود و نظرتان به صورت کامل درج گردد. باتشکر
محمدرسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
0
1
محمدرسول:
باسلام به همشهریان.بنظرمن مامردم اهواز بیش ازحدبا این شورا مدارا کرده ایم . وقت آن شده این بازی کودکانه راجمع کنیم".چراکه واقعا" هرکدامشان بنوعی مردم رابازی داده اند.
یک اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
0
0
به نظر من بعیده دولت با آمدن مهندس کتانباف موافقت کنه. چون مهندس کتانباف اصولا از نیروهای دکتر قالیباف به حساب می آید. و دولت اگر هم بخواهد قانون را نقض کند و یا تفسیری دور از ذهن از آن برداشت کند برای ایشان هزینه نمی دهد چون من شنیدم دو نفر از نماینده های مردم هم با آمدن ایشان و برداشت دلخواه آقای ف... موافق نیستند.
محرم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
1
0
آقای عزیز شهروند اهوازی: برای دولت خدمتگزار هیچ فرقی نمی کنه کی باشه. هرکس بیشتر کار کنه از اون حمایت می کنه. دولت نشون داده که فراجناحی و مستقل تصمیم می گیره. اگرم احساس کنه چیزی درسته تا پای جونش هم می ایسته.
خیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
0
0
عاجزانه! خالصانه! و دلسوزانه با نظر همسایه موافقم. خوشمان آمد. به هر حال علاوه بر این تفریح این همسایه محترم. ما تعدادی از خیزین امانیه حاضریم اگر همسایه ما ادرس بده چند حلقه قهوه تلخ هم براشون بفرستیم. البته به صورت ناشناس.
کارمند شهرداری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
0
0
لان شکرتم لازیدنکم.
اگر شکر نعمت کنید نعمتتان را افزون می کنیم.
آقایان اعضای شورا بیایند و کلاه مبارکشان را قاضی کنند. آیا گزینه ای بهتر از سرپرست شهرداری پیدا میکنند. ایشان در این مدت 10 ماهه آبروی شما را خرید. اگر در شهرداری بلوایی می شد اولین کسانی که صدمه می خوردند شما بودید. یک جوان در این مدت پروژه ها را با سرعت دو چندان به پیش برده. حقوق کارکنان را به موقع داده. چندین پروژه بزرگ را اجرا کرده. دنبال چه چیزی می گردید. امیدوارم خدا همه را هدایت کند. کمی از جوانمردی صاحب جوانمردی هم به همه عطا کند.
احمد سعیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
0
0
این حقیر معتقدم توجه بیش از اندازه مطبوعات به شورا باعث این اتفاقات شد.
حاجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
1
0
جناب آقای کارمند شهرداری . شما مطمئنا کارمند شهرداری نیستی . اگر بودی میدیدی که حقوق فرودین ماهمونو 15 اردیبهشت گرفتیم . کافی بود قبلش از چنتا شهرداریچی میپرسیدی. یه خبر خوش هم برای مردم اهواز دارم . از منبع کاملا آگاه چند دقیقه پیش شنیدم انشاالله شهردار اهواز تا اواسط هفته دیگه توسط وزارت کشور تایید میشه . انشالله که خیره .
کارمند شهرداری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
0
0
جناب آقای حاجی. اولا با این لحن و ادبیات بکار رفته شان حاجی را زیر سئوال نبرید. شما به اصطلاح حاجی هستید که از دایره انصاف خارج می شوید. تاخیر این ماه حقوق شهرداری را گداهای پاکستانی سر چهارراه ها هم می دانند که مربوط به سرپرست شهرداری نیست و مقصر شوراست که با غیبت هایشان بودجه را مصوب نکردند و بدون ابلاغ بودجه شهردار حق خرج یک ریال را هم ندارد و پس از ابلاغ بودجه در اولین فرصت پرداخت شد. در ثانی خبر خوشی را که نوشته اید و نشان از شعف زاید الوصف شما دارد به این دلیل برای شما خوشحال کننده است که حال می توانید از فرصت به دست آمده تا ایشان به کار مسلط شوند کیسه ای را که برای خودتان دوخته اید پرکنید و یا پست و سمتی را که آرزو داشته اید و یا از شما گرفته اند تصاحب کنید. به هر حال در این دنیا برای شما خوشحال هستم و بر دنیای شهروندان و آخرت شما بیمناکم. به هر حال امیدواریم اگر سردار کتانباف شهردار شدند، آنقدر زیرک باشند تا ... را از خود دور کنند.
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
0
0
من موندم(البته به شوراربط داره رو نميدونم)اين ايستگاههاي اتوبوس هست كه كولردارشدن رو كي ميخوان باز كن كه جماعت استفاده كنن؟؟؟ديگه بزارن برج 6 يا 7....ها؟
بابا يه فكري به حال اين مردم بدبخت كنيد.بخدا خجالت داره،معلوم كه هيچكدوم از اين مديران عزيز شهرماحتي براي يكبارهم كه شده به ايستگاه اتوبوس ها سري نزدن.
مسلموني خير سرت
مهدیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
0
0
فکر کنم مردم ازاین بحث هایی که میشه می فهمن مشکل از کجاست. کجای ایران همچین حرفایی می شنوید.
رضا س.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
0
0
شورای دوم خوب بود. نه سرصدایی و نه حرفی. اگر هم چیزی بود بین خودشان بود.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
0
0
خداییش آقای صفری حسابی داره زحمت میکشه و داره از نیروهای ارزشی استفاده میکنه . از زمانی که ایشون اومدن شهرداری با جدیت داره به شهر میرسه خدا خیرش بده .
کارمند شهرداری(ف)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
0
0
آقا حسین : من هم نظر شما رو قبول دارم.
حاجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
0
0
به حمدالله شورای شهر منحل شد و مهندس کتانباف بزودی به عنوان شهردار معرفی می گردد و شهرداری را زیر و رو می کند. از استاندار محترم متشکریم که زحمت اینکار را کشیدند.
:
:
:
آخرین اخبار