تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۹۷۰۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سالن‌دار هم متوجه شد که من برنده شدم/چرا فدراسیون عکس‌العملی مقابل ناداوری‌ نداشت؟
  بوکسور خوزستانی تیم‌ملی با گله‌مندی از ضایع شدن حقش در انتخابی تیم‌ملی، گفت: برایم جای تعجب است که چرا فدراسیون هیچ عکس‌العملی مقابل ناداوری‌ها در این مسابقات نداشت و فقط از فدراسیون می‌خواهم با این داوران برخورد کند تا حق جوان دیگری مثل من ضایع نشود.

مسلم مقصودی درخصوص اتفاقات اخیر پیرامون انتخابی تیم‌ملی بوکس در وزن ۶۹ کیلوگرم، اظهارکرد: در تمرینات خیلی با انگیزه تمرین داشتم و تنها با هدف کسب سهمیه المپیک تمرین می‌کردم. من  هر زمان نیز که در رقابت‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کردم، باور داشتم و دارم که کسب سهمیه دور از دسترس نیست زیرا به خودم خیلی مطمئن بودم و تمام مربیان تیم‌ملی هم از من راضی بودند چرا که با تمام وجود تلاش و تمرین می‌کردم.

وی بااشاره به اتفاقاتی که منجر به انتخاب نشدن او برای حضور در مسابقات آسیایی اردن شد، ادامه داد: پیش از حضور در مسابقات بین‌المللی ترکیه، استکی، سرمربی تیم‌ملی اعلام کرده بود که در وزن ۶۹ کیلوگرم هر ورزشکاری که بتواند مدال بگیرد، در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در اردن شرکت می‌کند. من هم در ترکیه با وجود این‌که دستم آسیب دیده بود و قرار هم نبود مسابقه بدهم، با تصمیم سرمربی تیم‌ملی به روی رینگ رفتم.

این بوکسور گفت: در فینال مسابقات ترکیه نیز در حالی‌که بازی را برده بودم ولی با نظر داور بازنده اعلام شدم و به نشان نقره رسیدم و با توجه به حرف آقای استکی قرار بود، من در رقابت‌های گزینشی المپیک در اردن حضور پیدا کنم، اما وقتی به ایران آمدم به من گفتند باید در مسابقات انتخابی تیم‌ملی شرکت کنی. البته من چیزی به روی آقای استکی بابت حرف‌هایی که زده بود، نیاوردم.

وی افزود: در انتخابی تیم‌ملی با وجود این‌که کاظم‌زاده را بردم ولی دستم را بالا نبردند و آقای استکی گفت، یک انتخابی دیگر هم باید برگزار شود و قرار شد که این رقابت دو هفته بعد باشد. اما دو روز بعد از انتخابی اول، به من اعلام شد که باید فردا، پس فردا در انتخابی دوم هم شرکت کنی. همان‌ موقع نیز به آقای استکی گفتم، "اگر قرار است بوکسور دیگری را به مسابقات آسیایی اعزام کنید و فرد دیگری مدنظرتان است، به من بگویید و به خانه‌ام برمی‌گردم و خودتان را اذیت نکنید". آقای استکی هم گفت که خیالت راحت باشد و حقی ضایع نمی‌شود.

مقصودی بیان کرد: ‌در هر صورت انتخابی دوم هم برگزار شد و من بازی یک‌طرفه را بردم. حتی سالن‌دار هم متوجه بود که چه کسی برنده این دیدار است، ولی دیدم که داوران، حریف را برنده اعلام کردند آن هم در سه راند! رای آن‌ها به صورتی بود که انگار من حتی یک مشت هم به او نزده بودم. آن‌چه به نظر می‌رسید، این بود که آن‌ها می‌خواستند بوکسور مقابل را برنده اعلام کنند. از این قضاوت، خیلی ناراحت شدم. حتی برخی مربیان پیش من آمدند و معذرت‌خواهی کردند. انگار که عده‌ای در عمل انجام شده قرار گرفته بودند.

وی عنوان کرد: من یک بار در رقابت‌های بین‌المللی ترکیه و دو بار در انتخابی تیم‌ملی مورد آزمایش قرار گرفتم که در هر دو رقابت انتخابی تیم‌ملی برنده بودم، اگرچه در دومین انتخابی، دست فرد دیگری را بالا بردند. به هر حال اگرچه می‌گویند احتمال دارد که اسم من را هم برای مسابقات آسیایی پیش‌رو که گزینشی المپیک است، رد کنند اما به نظر می‌آید که نام بوکسور دیگری رد شده است. در هر صورت نمی‌دانم دست‌هایی پشت پرده بوده است یا نه.

این ملی‌پوش بوکس گفت: این‌که می‌خواستند با رای داور، فرد دیگری برنده شود، برای من مهم نیست، فقط از فدراسیون می‌خواهم با داورانی که حق من را ضایع کردند، مانند داورانی که در المپیک ریو قضاوت نادرست داشتند، رفتار کنند. من می‌خواهم داورانی که حق من را خوردند، محروم و با آن‌ها برخورد شود تا حق جوان دیگری را ضایع نکنند. من در این میان سوختم و این‌که جوان دیگری مثل من نسوزد، مهم است. البته برایم جای تعجب دارد که چرا فدراسیون هیچ عکس‌العملی مقابل این ناداوری‌ها نداشته است؟ من همچنان تمرین می‌کنم و ناامید نیستم و برای خودم شانس قائلم زیرا معتقدم حق گرفتنی است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار