تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۹۷۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سالانه 52 میلیون مترمکعب فاضلاب در کارون
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: سالانه بیش از 52میلیون متر مکعب فاضلاب به رودخانه کارون تخلیه می‌شود.

سید شریف حسینی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سالانه بیش از 52 میلیون متر مکعب فاضلاب به رودخانه کارون وارد می‌شود و وضعیت استان به ویژه این رودخانه مه از حد بحران گذشته است.

وی افزود: در سال بیش از 260 میلیون متر مکعب آلودگی وارد کارون می‌شود که از این مقدار 48 درصد به زهاب کشاورزی و 20 درصد فاضلاب صنعتی و شهری تعلق دارد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مقطع شهر اهواز وضعیت کارون وخیم‌تر است، ادامه داد: در مقطع شهرستان اهواز حجم زهاب‌ و فاضلاب به بیش از 100 میلیون مترمکعب می‌رسد که از این میزان 27 درصد فاضلاب شهری، 23 درصد فاضلاب صنعتی و 49 درصد زهاب کشاورزی است.

حسینی با انتقاد از طرح‌های نیمه‌کاره در بخش احداث شبکه دفع و تصفیه فاضلاب در شهرهای خوزستان گفت: بسیاری از شهرهای حاشیه رودخانه‌ها طرح جامع فاضلاب ندارند و فاضلاب شهری تنها با یک لوله به طور مستقیم به رودخانه هدایت می‌شود به عبارتی، آسان‌ترین روش را برای دفع فاضلاب در پیش گرفته‌ایم نه اصولی‌ترین را که این مسئله به مدیریت شبکه‌های فاضلاب استان بر می‌گردد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان خوزستان باید بیشتر از این‌ها در بخش کشاورزی و محیط زیست مورد توجه قرار گیرد، افزود: استان خوزستان در شرایط کنونی وضعیتی بسیار نابسامانی دارد و در بخش محیط زیست نیازمند اقداماتی عاجل و کارشناسی شده است.

حسینی تأکید کرد: مدیران در این باره باید در اسرع وقت ارائه برنامه‌های کارشناسی شده و اجرایی دهند و دولت نیز  همکاری لازم را در تخصیص اعتبارات انجام دهد.

:
:
:
آخرین اخبار