تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۱۹۷۷۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعضای تعاونی صنعت‌نفت خواستار صدور مجوز ازسوی شهرداری اهواز شدند
 حدود ۴۰ نفر از اعضای تعاونی صنعت‌نفت روز سه‌شنبه با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز خواستار صدور مجوز واحدهای دریافتی از این تعاونی ، از سوی شهرداری اهواز شدند.

یک عضو این تعاونی  بیان کرد: حدود ۲۵ سال پیش املاکی در منطقه مهدیس اهواز با عنوان تعاونی صنعت نفت خریداری شد اما از آن زمان تاکنون شهرداری مجوز پلاک بندی این منازل را به ما نداده است.

علی جباری با اشاره به جمعیت بالغ بر ۲۰۰نفری خانوارهای عضو این تعاونی که در این منطقه ساکن هستند افزود: منطقه مهدیس برای چند سال به شهرداری کوت عبداله واگذار شد در آن زمان تعدادی از صاحبان این واحدها قدرالسهم این املاک را به شهرداری کوت عبداله پرداخت کردند، تعدادی نیز سال ها پیش این قدرالسهم را به شهرداری اهواز داده بودند.

وی ادامه داد: بیشتر ساکنان این تعاونی از قشر محروم هستند و انتظار داریم شهرداری برای مجوزدار کردن این املاک با ما همکاری کند. حدود سه هفته پیش نیز باحضور در شورای اسلامی شهر اهوازمشکل خود را مطرح کردیم و قرار شد این مساله در کمیسیون حقوقی و املاک بررسی شود اما تاکنون ترتیب اثر داده نشده است.

رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز نیز در این خصوص بیان کرد: مشکل این تعاونی یکبار در کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز مطرح و به شهرداری ابلاغ شد اما تصمیمی در این خصوص گرفته نشد.

حسین حیدری افزود: شهرداری اهواز مدعی است که این شرکت تعاونی باید قدرالسهم شهرداری را به صورت یکجا پرداخت کند.

مقرر شد این مساله در روز یکشنبه آینده باحضور اعضای هیات مدیره تعاونی صنعت نفت در کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز مورد بررسی قرار گیرد.

براساس تبصره ۳ ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها، در زمین‌های بالای ۵۰۰ متر مربع که دارای سند شش دانگ است، شهرداری موظف است تا سقف ۲۵ درصد از زمین را برای فضاهای عمومی و خدماتی و همچنین تا سقف ۲۵ درصد از زمین باقیمانده را برای خیابان‌ها و معابر تملک کند. شهرداری مجاز است با توافق صاحب زمین، قدر السهم شهرداری را بر اساس قیمت روز زمین طبق نظر کارشناس دادگستری محاسبه و دریافت کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار