تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۱۹۸۳۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واکنش نایب‌رییس‌مجمع‌نمایندگان‌خوزستان به اظهارات دستغیب
در توزیع عادلانه ثروت، خوزستان جایگاهی ندارد
ما توقع نداریم خوزستان که بزرگترین منبع درآمد کشور است و خدمات فراوانی را به کشور ارائه کرده و می کند و به گفته حضرت امام خمینی(ره) دین خود را به اسلام ادا کرده است ، برتر دیده شود. حداقل هم اندازه دیگر استانها به آن توجه شود / اگر در حال حاضر امامان ما هم بودند حق ویژه ای را برای خوزستان قائل بودند. برای این حرف هم دلیل داریم...
محمدباقر شریعتی، نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامیخوزنیوز: محمدباقر شریعتی، نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اظهارات اخیر نماینده شیراز مبنی بر خیرات نامحدود بودن آب رودخانه ها و ضرورت انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران اظهار داشت: ما این نوع نگاه را رد می کنیم و آن را نمی پذیریم و قطعا نمایندگان درباره منافع مردم و حفظ رودخانه ها موضع خواهند گرفت.

وی ادامه داد: فرمایشات امامان و بزرگان ما درباره موضوعات اقتصاد اسلامی  به این گفته ها فرق دارد که خیرات را ببینیم ولی عدالت نبینیم. این مسئله در صورتی خیرات است که در کنار آن یک رابطه عدالت گونه برقرار باشد.

به گزارش خوزنیوز، نائب رییس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: اگر در حال حاضر امامان ما هم بودند حق ویژه ای را برای خوزستان قائل بودند.  برای این حرف هم دلیل داریم. مولا علی (ع) در نهج البلاغه می فرمایند که قضات و امرای لشکر باید تامین باشند و جایگاه ویژه ای داشتند، این رجحان بدلیل خدماتی است که به اجتماع می دهند وگرنه کسی را بر دیگری برتری نیست.

شریعتی ادامه داد: ما توقع نداریم خوزستان که بزرگترین منبع درآمد کشور است و خدمات فراوانی را به کشور ارائه کرده و می کند و به گفته  حضرت امام خمینی(ره) دین خود را به اسلام ادا کرده است ، برتر دیده شود. حداقل هم اندازه دیگر استانها به آن  توجه شود.

وی افزود: در حق خوزستان ظلم شده است.  در توزیع عادلانه ثروت خوزستان جایگاهی ندارد. ثروت در خوزستان است ، استانهایی مشابه مثل فارس، اصفهان و ... رشد کرده اند اما خوزستان عقب افتاده است.

شریعتی با بیان اینکه مجمع نمایندگان به تازگی شروع بکار نموده است ، ادامه داد: نمایندگان در این ارتباط موضع قوی دارند و انشاء ا... بزودی برنامه ها و مواضع مجمع نمایندگان خوزستان  اعلام می شود.

نماینده مردم بهبهان در رابطه با تاثیر سد سازی ها برکشاورزی بهبهان نیز بیان داشت:  طبیعی است که سدسازی های متعدد بر روی رودخانه هایی که از استانهای چهارمحال  و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد سرچشمه می گیرند و زمین های بهبهان و خوزستان را مشروب می کنند بر کشاورزی تاثیر منفی دارد.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
0
9
احسنت
آشنا
|
Sweden
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
0
11
خدا رو شکر که یکی از نماینده ها حرف دلمون رو زد . . .
اگر خوزستانیا هم مثل تبریزیا بودن حال کارون ما این نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
0
8
خدا کند این نظر ها ادامه دار باشد و نتیجه دهد
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
0
0
خوزستان واقعاً محروم و مظلوم است احسنت بر این نماینده
هادی
|
Germany
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
0
خواهش میکنم پیگیری کنید و حق مردم خوزستان رو بگیرید مردم پشتیبان شما هستند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
0
0
بارک الله امیدوارم که به تالاب شادگان اهمیت بدهید متشکریم
:
:
:
آخرین اخبار