تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۹۸۵۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعلام منشاء دود گرفتگی هوای اهواز
 رییس اداره پایش حفاظت محیط زیست خوزستان، منشاء دود گرفتگی هوای اهواز را آتش سوزی در نیزارهای خرمشهر و گودال‌های نفتی اعلام کرد.

سیروس کریمی شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: انتشار دود در هوای اهواز، در بامداد روز جمعه باعث شد شاخص کیفی هوای این شهر به ۱۵۲ افزایش یابد و در شرایط ناسالم قرار گیرد.

وی با اشاره به شناسایی منشاء دود و آلودگی هوا بعد از بررسی تصاویر ماهواره‌ای افزود: بخشی از دود ناشی از آتش سوزی وسیع در نیزارهای خرمشهر در مرز ایران و عراق و در مجاورت میدان نفتی یادآوران بوده و ساعاتی بعد اطفا شده است.

به گفته وی مساحت آتش سوزی نیزارها پنج هکتار بوده که به علت لایروبی کانال شرکت نیشکر میرزاکوچک خان بوده است.

کریمی اضافه کرد: آتش‌سوزی در گودال‌های واحد مارون ۴ (شرکت نفت و گاز مارون) در روستای عرب راشد شهرستان رامشیر نیز باعث آلودگی هوا در این زمان شده بود.

بر اساس این گزارش، انتشار تصویر آتش سوزی نیزارها در روزهای اخیر با واکنش فعالان محیط زیست خوزستان مواجه شده است. به گفته آنها این منطقه زیستگاهی با موجودات ارزشمند است.

جاده اهواز- خرمشهر در جنوب اهواز و شهرستان رامشیر در شرق اهواز قرار دارد.

کلانشهر اهواز تاکنون دو بار به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان از سوی سازمان جهانی بهداشت معرفی شده است. این شهر علاوه بر اینکه تحت تاثیر کانون‌های بحرانی گرد و غبار است، شهری به شدت صنعتی نیز به شمار می‌رود که توسط چاه‌ها و مشعل‌ها نفتی (فلرها)، شرکت های نفتی، فولاد، نیروگاه رامین، شرکت کربن و مدفن زباله‌های شهری همچنین گیاهان آلرژی زا همچون «کونوکارپوس» احاطه شده است. به همین دلیل هوای اهواز در اغلب روزهای سال در شرایط ناسالم و یا ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار