تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۹۸۵۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ملی‌پوش خوزستانی:
ایران باید در داوری بوکس لابی داشته باشد / به کسب سهمیه المپیک امیدوارم
  بوکسور ۲۰ ساله تیم‌ملی ایران در وزن ۶۳ کیلوگرم معتقد است، اگر ایران در مسابقات انتخابی المپیک قاره آسیا، در داوری کمی لابی داشت به جای ۲ سهمیه می‌توانست به چهار سهمیه برسد.

اشکان رضایی درباره عملکردش در رقابت‌های انتخابی المپیک قاره آسیا در اردن، اظهارکرد: سطح مسابقات با حضور قهرمانان جهان از آسیا و اقیانوسیه، بسیار بالا بود. من در دور اول با قرعه استراحت مواجه شدم و در دیدار دوم با حریفی از کره‌جنوبی مبارزه کردم. حریفم خوب و باتجربه بود اما من آماده‌ بودم و توانستم او را شکست دهم.

در بازی با تاجیکستان، داوران به نام این بوکسور توجه کردند

وی بیان کرد: در سومین دیدار نیز با حریفی از قزاقستان مبارزه کردم که رنکینگ دوم جهان را در اختیار داشت. او ۳۳ ساله و باتجربه بود و قهرمانی آسیا را در کارنامه داشت. در راند اول، بازی نزدیکی داشتیم ولی داوران نتیجه را به حریف دادند و من بازنده شدم. در بازی شانس مجدد هم رو در روی بوکسور تاجیکستانی که رنکینگ اول جهان را در اختیار داشت، قرار گرفتم. واقعا تلاش کردم و داوران می‌توانستند نتیجه را به من بدهند ولی به نظرم به نام بوکسور توجه کردند و نتیجه را به من ندادند. وقتی به روی رینگ می‌رویم، قهرمانان از قبل از شروع مسابقه، از نظر نتیجه جلو هستند.

برای کسب سهمیه المپیک به اردن رفتم ولی نشد

این بوکسور خوزستانی با بیان این‌که از عملکردم راضی هستم، عنوان کرد: کسب سهمیه المپیک من را راضی‌تر می‌کرد زیرا من، هم انتظار کسب مدال و هم سهمیه را داشتم و با همین هدف به این رقابت‌ها رفته بودم که محقق نشد. البته قرعه بدی به من خورد و این‌که در بازی شانس مجدد به رنکینگ یک جهان بخوری، بدشانسی است. قرعه و شانس در نتیجه نگرفتن من تاثیر داشت.

از نظر تجربه و امکانات از کشورهای دیگر عقب هستیم

وی عنوان کرد:‌ بوکسورهای ایرانی نسبت به سایر بوکسورها در دیدارهای تدارکاتی کمتری شرکت می‌کنند. ما با تمام وجود کار می‌کنیم و استعداد هم داریم ولی از نظر تجربه، تکنیک و امکانات از کشورهای دیگر عقب هستیم. اگر مسئولان بیشتر سرمایه‌گذاری کنند و در اردوهای مشترک بیشتری حضور پیدا کنیم، این‌ها به پیشرفت بوکس ایران و خودباوری ورزشکاران بسیار کمک می‌کند.

رضایی گفت: باتوجه به این‌که ۲ ماه دیگر باید در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در فرانسه شرکت کنیم، امیدوارم فدراسیون بوکس، اردوهای تیم‌ملی را باتوجه به شیوع کروناویروس با رعایت نکات بهداشتی برگزار کند تا از حریفان عقب نیفتیم. باید در شرایط مسابقه باشیم زیرا رقبا در حال آماده شدن هستند.

به کسب سهمیه المپیک امیدوارم

وی بیان کرد: در رقابت‌های اخیر که در اردن برگزار شد، بوکسورهای صاحب نام، سهمیه گرفتند و در مسابقات فرانسه شرکت نمی‌کنند. بر این اساس نیز شانس زیادی برای کسب سهمیه داریم و امیدوارم روی سکو باشیم و به سهمیه برسیم. با عملکردی که در اردن داشتم به کسب سهمیه المپیک امیدوار هستم.

برای نتیجه‌گیری باید در داوری لابی داشته باشیم

بوکسور ۲۰ ساله تیم‌ملی ایران عنوان کرد: اگر در همین مسابقات اردن، کمی لابی در داوری داشتیم، به جای ۲ سهمیه به چهار سهمیه المپیک می‌رسیدیم. به خاطر نداشتن همین لابی نیز داوران، بازی‌های نزدیک را به ما نمی‌دهند. مسابقات فرانسه، آخرین فرصت است و ایران باید برای نتیجه‌گیری لابی داشته باشد.

وی در ادامه نیز درباره رسیدگی فدراسیون، گفت:‌ فدراسیون هر چه در توان داشت، برای فراهم کردن شرایط به کار گرفت. باید بودجه فدراسیون بوکس بیشتر شود و مسئولان رسیدگی و توجه بیشتری به این رشته داشته باشند. جا دارد از حمایت‌های آقای صالحی، نایب‌رییس فدراسیون که واقعا از نظر مالی به فدراسیون کمک داشته است، قدردانی کنم. او به هر طریقی هوای ما را دارد.

بوکس خوزستان پیشرفت کرده است

رضایی همچنین درباره عملکرد بوکس خوزستان، عنوان کرد: بوکس خوزستان عملکرد خوبی دارد و نسبت به قبل پیشرفت داشته است. وقتی در اردوهای تیم‌ملی شرکت می کنیم، روی بوکسورهای خوزستانی حساب می کنند و به نظرم خوزستان حتی می‌تواند نفرات بیشتری در تیم‌ملی داشته باشد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار