تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۹۸۶۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسجدسلیمان فرماندار بومی می خواهد
 
 همواره بحث انتصاب مدیران و مسولین در سطح شهرستان با چالش های بسیاری همواره بوده است که موضوع اصلی آن درباره بومی بودن و یا نبودن مدیران می باشد و دائما با نگرانی و نقدهای تند از سوی کارشناسان و فعالین اجتماعی روبرو بوده است در سال های پیشین انتظار می رفت مسولان کلان فرصتی را مهیا می کردند تا مدیریت شهری به دست نیروهای توانمند بومی سپرده می شد.
از جمله مزایای نیروهای بومی آشنایی با محیط ، دلسوزی برای پیشرفت منطقه خود، نفوذ کلام ، زمانی بیشتر برای حضور در منطقه و نهایت کارآیی و اثر بخشی بیشتر در حوزه اجرا عملکرد است.
انتخاب افراد بومی با توجه به احساس تعلق و شناخت بیشتر از حوزه ماموریت ، محاسن و توفیقات بیشتری را برای شهر به ارمغان می آورد.
دیگر نیازمند زمان برای آشنایی با مشکلات و همینطور شناخت نقاط قوت و ظرفیت های موجود و بر زمین مانده جهت توسط همه جانبه شهر نیست.
نیروهای متخصص و تحصیلکرده در این شهرستان مسجدسلیمان کم نبودند، نیروهایی که هم از لحاظ علمی دارای مدارک عالیه در زمینه مدیریتی هستند و هم از لحاظ تجربه و توان اجرایی امتحان خود را پس داده اند. آیا قحط الرجال بود که استاندار از شهرهای دیگر برای مسجدسلیمان فرماندار غیر بومی منصوب نماید.
مردم این شهر همچون شهرهای دیگر علاقمندند برای حل مشکلات و ارائه درخواست خود در حوزه مدیریتی به کسی مراجعه کنند که او را بشناسند و وقتی از مشکل حل نشده ای سخن می گویند ، مخاطبشان  اشراف  کامل و شناخت کافی از مسائل و مشکلات آن منطقه داشته باشد نه اینکه مدت ها صبر کنند تا یک فرماندار غیر بومی از لحاظ فرهنگی ،اقتصادی ،اجتماعی و… آشنا شود.
امروز زمان آن قدر برای خدمت به این مردم زجر کشیده کم و اندک است که دیگر نباید با فرماندار غیر بومی زمانی را برای خدمت هدر داد.
گلایه و بغض مردم مسجدسلیمان بزرگ از مسولان استان و کشور این است که چرا همواره با نگاه نادقیق خود ، اجازه بروز و ظهور استعداد به مردم مسجدسلیمان را جدا از توجه به مسایل حزبی و سیاسی داده نشده است ؟!
باید این را باور کنیم به واقع مدیران بومی بسیار مثمر ثمر می توانند باشند زیرا یک فرماندار بومی و متخصص به شایستگی می تواند با احساس تعلق و دلسوزی خالصانه و شناخت همه جانبه بیشتر محیط پیرامون خود زمینه پیشرفت را فراهم نمایند در این راستا طبیعی است که انتخاب فرماندار بومی می تواند جذب اعتماد عمومی بیش از پیش شهروندان مسجدسلیمانی به مسولین شهرستان را به دنبال داشته باشد./بازتاب خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار