تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۹۸۹۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش نظارت بهداشتی بر شرکت‌های تولیدی دزفول
  سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: نظارت بهداشتی بر شرکت‌های تولیدی دزفول با همکاری ادارات مربوطه از امروز افزایش می‌یابد.

امید بن عباس افزود: اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت و صنعت، معدن و تجارت ملزم به نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای تولیدی شده‌اند.
وی گفت: حفظ سلامت کارمندان و کارگران شرکت‌های تولیدی ضروری است و از شرکت‌های تولیدی خواسته شده اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت: گزارشی مبنی بر ضعف بهداشت در شرکت فولاد روهینا جنوب گزارش شد که با دستور فرماندار تیمی با حضور نماینده فرماندار، بهداشت، صنعت، معدن و تجارت و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وضعیت بهداشتی این شرکت تولیدی را بررسی کردند.
مجتبی ظفری‌پور افزود: دستگاه تب سنج برای پایش وضعیت کارکنان این شرکت در وروری این شرکت تعبیه شده و بیشتر پرسنل از ماسک استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به تعطیلی سالن‌های غذاخوری این شرکت گفت: مواد ضدعفونی مورد نیاز تامین و نوبت کاری کارکنان کمتر شد تا نیازی به حضور در سالن غذاخوری و تجمع نباشد.

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در فولاد دزفول مشاهده نشد
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول با اشاره به ارسال ابلاغیه کاهش ۵۰ درصدی ساعت کاری کارکنان برای صنایع اظهارداشت: در حال حاضر هیچ موردی از ابتلای کارکنان به بیماری کرونا در شرکت فولاد دزفول وجود ندارد.

وی افزود: افراد دارای آثار سرماخوردگی به مرخصی با حقوق می‌روند و بازگشت به کار آنها فقط با ارائه گواهی سلامت پزشکی ممکن است.  
ظفری‌پور گفت: نگرانی درخصوص مسائل بهداشتی برای خانواده‌های شاغلان این شرکت وجود ندارد زیرا نظارت کامل در این خصوص انجام می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری مبنی بر جهش تولید بیان کرد: با توجه نامگذاری امسال تلاش می‌شود تولید شرکت‌های صنعتی متوقف نشود ولی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا هر شرکت بنا به صلاحدید می‌تواند کار را تعطیل کند.

فعالیت کارخانه‌ها منوط به رعایت اصول بهداشتی است

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول ادامه فعالیت کارخانه‌ها را منوط به رعایت اصول بهداشتی دانست و گفت: شرکت فولاد روهینا جنوب به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا طبق برنامه ریزی، تعطیل خواهد شد.
وی افزود: از شرکت روغن ساعی و خمیرمایه که بالای ۲۰۰ نفر کارگر دارند نیز بازدید شده و این شرکت‌ها موظف به بکارگیری ۵۰ درصد پرسنل شدند.  

ظفری‌پور اظهارداشت: اداره کار برنامه‌ای برای تعطیلی شرکت‌های تولیدی ندارد ولی اگر گزارشی از رعایت نکردن موازین بهداشتی از شرکتی برسد برخورد جدی خواهد شد.

شرکت فولاد دزفول از ۱۲ تا ۱۵ فروردین تعطیل است

مدیر اجرایی شرکت فولاد روهینا جنوب نیز به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور کنترل و جلوگیری از شیوع کرونا هفته اول فروردین کارخانه را تعطیل و همه نکات بهداشتی را حتی برای رانندگان باربر رعایت کردیم.

برزو صالحی افزود: نمازخانه رانندگان نیز برای جلوگیری از تجمع و بهداشت بیشتر جدا شده و مواد ضدعفونی و ماسک با وجود مشکلاتی که برای تامین وجود داشت تا پایان فروردین ماه تهیه شده است.
وی از تعطیلی سالن غذاخوری پرسنل خبر داد و اظهارداشت: غذای پرسنل شیفت در ظرف یکبار مصرف بصورت جداگانه سرو می‌شود.
مدیر اجرایی شرکت فولاد روهینا جنوب با اشاره به ارایه آموزش‌های بهداشتی به کارکنان افزود: شرکت از ۱۲ تا ۱۵ فروردین ماه همزمان با پیک دوم شیوع کرونا تعطیل خواهد بود.  
صالحی افزود: در حال حاضر آلودگی کرونا در بین کارکنان شرکت فولاد وجود ندارد.

تاکنون ۱۱ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول جان باخته‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار