تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۹۸۹۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سپاه ولیعصر(عج):
بدون همکاری مردم ویروس کرونا در خوزستان ماندگار است
 معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: نیروهای مسلح در کنار مجموعه بهداشت و درمان در تلاش برای مقابله با ویروس کرونا هستند اما بدون همکاری مردم و عدم رعایت نکات بهداشتی این ویروس همچنان میهمان خوزستانی هاست.

 سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از محورهای ورودی و خروجی خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت : کنترل و غربالگری خودروهای غیر اهوازی در محورهای ورودی استان به خوبی در حال انجام است و بی شک این اقدامات در مقابله با ویروس ناشناخته کرونا تا اندازه زیادی تاثیر دارد.

وی افزود: تمامی ظرفیت های نیروهای مسلح و استان برای کمک به مجموعه بهداشت و درمان استان برای جلوگیری از شیوع این ویروس در سطح استان به کار گرفته شده اما اگر همکاری مردم نباشد تمامی این تلاش ها بیهوده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: ویروس کرونا رستاخیزی است که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر و یک بحران جهانی  به وجود اورده است که اگر مردم همکاری لازم را با مجموعه های دولتی و نیروهای مسلح نداشته باشند، نمی توانیم به خوبی با این ویروس مقابله کنیم. 

وی بیان کرد: اگرچه در منزل ماندن شاید برای شهروندان دشوار باشد اما این اقدام برای حفظ سلامتی خانواده ها بوده و یک ضرورت در شرایط کنونی است.

سرهنگ پاسدار حاجتی گفت: امید است با همکاری مردم و تلاش تمامی نیروهای مسلح سیر صعودی ویروس متوقف و رو به سقوط برود و به زودی جشن شکست این ویروس را در سراسر کشور برگزار کنیم .

وی همچنین به آخرین اقدمات گروه های جهادی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح استان اشاره کرد و گفت: نیروهای بسیج و سپاه و به خصوص گروه های جهادی از هفته های گذشته به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس به دستور فرمانده کل سپاه پاسداران در حوزه‌های ضدعفونی معابر شهری ، اعزام تیم های مشاوره به مناطق مختلف استان ، تولید ماسک، مواد ضدعفونی دست و لباس پزشکی وارد میدان شدند .

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت : در حال حاضر ۴۰ کارگاه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در سطح استان فعالیت دارند و طرح غربالگری مناطق نیز با یک هزار و ۳۰۰ نیروی جهادی و بسیجی آغاز شده است.

۲۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته( منتهی به ظهر نهم فروردین ) در خوزستان شناسایی شد که تعداد مجموع مبتلایان به این ویروس در این استان به ۶۳۱ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نهم فروردین اعلام کرد: تاکنون۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۵۱۷ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار