تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۹۹۱۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افراد مشکوک به کرونا ابتدا به مرکز مراقبت از بیماران حاد تنفسی مراجعه کنند
 رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: تعدادی از بیماران از طریق حضور در بیمارستان‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند لذا درخواست می‌شود افراد دارای علائم خفیف کرونا نظیر تب، سرفه و مشکل تنفسی ابتدا به مرکز مراقبت از بیماران حاد تنفسی دزفول مراجعه کنند.

رضا پورآیین افزود: افرادی که علائم خفیف کرونا دارند بدون نگرانی و استرس می‌توانند به مرکز مراقبت از بیماران حاد تنفسی مراجعه کنند و تحت مراقبت قرار گیرند.

وی گفت: یکهزار و ۲۹۱ نفر از هفتم اسفندماه تا دیروز شنبه به مرکز ۱۶ ساعته مراقبت از بیماران حاد تنفسی دزفول مراجعه کرده‌اند که ۴۷۰ نفر از این تعداد زن و ۸۲۱ نفر مرد بودند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول اظهارداشت: برای ۶ نفر از مراجعان به این مرکز با علائم خفیف بیماری دارو تجویز شد و به قرنطینه خانگی رفتند همچنین ۳۱ نفر دیگر که به خدمات درمانی بیشتر نیاز داشتند به اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول معرفی شدند. 

وی افزود: مرکز ۱۶ ساعته مراقبت از بیماری‌های حاد تنفسی دزفول واقع در مرکز بهداشتی شهید خورشیدزاده از ساعت هشت صبح تا ۱۶ و از ساعت ۱۶ تا ۲۴ آماده خدمات رسانی به شهروندان است و افرادی که دچار تب، مشکل تنفسی، سرفه و دیگر علائم هستند می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

پورآیین با بیان اینکه سامانه ۴۰۳۰ آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان درخصوص کرونا است، بیان کرد: شهروندان با مراجعه به سامانه سلامت و پاسخ به سوالات مطرح شده در طرح غربالگری شرکت کنند.

وی از تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی پرسنل بهداشت قدردانی کرد و گفت: مشاغلی که از سوی شورای تامین تعطیل شدند همچنان تعطیل هستند و مشاغلی که تعطیل نیستند با رعایت اصول بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

تاکنون ۱۶ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول جان باخته‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار