تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۹۹۲۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شیب ملایم ابتلا در جنوب غرب خوزستان
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن ارائه آخرین آمار ابتلا در جنوب غرب خوزستان، از مردم خواست تا از حضور در تجمعات خودداری کنند.
  شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان امروز ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت ولیعصر(ع)؛ در تشریح آخرین اقدامات و آمار مبتلایان به کرونا ویروس در جنوب غرب خوزستان، اظهار کرد: از ابتدای این بحران تاکنون ۱۸ هزار ۹۲۰ مراجعه کننده با علائم تنفسی به مراکز درمانی را به ثبت رساندیم که از این تعداد، یک هزار و ۵۴۰ نفر نیازمند بستری و مراقبت بودند.

وی با بیان اینکه از تعداد موارد بستری با علائم تنفسی، یک هزار و ۳۷۸ نفر از بیمارستان مرخص شده‌اند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ مورد دیگر به موارد بستری در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان افزوده شد اما در مقابل ۹ بیمار ترخیصی نیز در این آمار به ثبت رسیده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، با اشاره به اینکه با همکاری مردم و اقدامات مسئولان شیب ابتلا در جنوب غرب استان آرام‌تر شده است، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد جدید مثبت قطعی در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان به ثبت رسیده است که بدین ترتیب موارد قطعی مبتلا به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان به ۱۸۵ نفر رسید؛ خوشبختانه از این تعداد ۱۴۶ نفر که مبتلای قطعی بوده‌اند، با حال عمومی خوب درمان و از بیمارستان ترخیص شدند.

سلمان‌زاده با بیان اینکه تا به اکنون به تفکیک شهرهای جنوب غرب خوزستان، در آبادان ۶۴، خرمشهر ۹۶ و شادگان ۲۵ مبتلا وجود داشته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۲ بیمار در بیمارستان آیت‌الله طالقانی بستری هستند، در روز گذشته نیز مورد جدید از فوت مشاهده نشده و آمار  فوت همان ۱۸ مورد است که طبق آمار، پنج نفر در آبادان، ۱۱ نفر خرمشهر و دو نفر از شادگان بوده است.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه پایانی فروردین‌ماه و با توجه به دوره نهفتگی ویروس کرونا و شدت اقدامات در ۱۰ روز گذشته، گفت: امیدوارم با اقداماتی که صورت گرفته شیب نزولی را در آمار ابتلا شاهد باشیم و آمار نیز در حال حاضر چنین موضوعی را تأیید می‌کند، اما تغییر رفتار مردم در این روزها و تردد بیشتر ممکن است که خطرناک باشد و نباید به این مسئله خوش‌بین بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان با تأکید بر این موضوع که باید خیلی جدی‌تر به این مسئله نگریست، یادآور شد: این ویروس کماکان در جامعه وجود دارد، و اگر بی تفاوتی در این خصوص صورت پذیرد و مردم با خیال اینکه این بیماری کنترل شده بخواهند در تجمعات شرکت کنند، ممکن است  شاهد افزایش موارد باشیم.

سلمان‌زاده با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان و ولادت حضرت صاحب‌الزمان(ع)؛ اشاره کرد: از مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری جشن، تجمعات و کارناوال شادی خودداری کنند چرا که انجام این مناسبات به شدت خطرناک خواهد بود و توصیه می‌کنم در کنار خانواده این مناسبت مسعود را جشن گرفته و از تجمع در اماکن  مذهبی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: رسیدن به اوج این بیماری با توجه به دستورالعمل دولت و از سرگیری برخی فعالیت‌ها دور از انتظار نیست چرا که این ویروس هنوز در جامعه وجود دارد، بنابراین درخواست دارم تا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پس از آغاز فعالیت‌ها رعایت شود و با جدیت ادامه پیدا کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان در خصوص وضعیت داروی مؤثر کشف شده در درمان کرونا توسط این دانشکده، خاطرنشان کرد: به تأثیر این دارو خوشبین هستیم و در برخی گروه‌ها در حال تجویز است و امیدواریم با وصل نتایج از سایر استان‌ها، در پروتکل کشوری نیز شاهد استفاده از این دارو باشیم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار