تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۹۹۳۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تالاب شادگان از زباله‌ها پاک شد/ وخیم شدن حال تالاب دور از انتظار نیست
رئیس اداره محیط زیست شادگان از جمع آوری زباله‌های رها شده در تالاب بین المللی شادگان خبر داد.
 رحیم مجدمی رئیس اداره محیط زیست شهرستان شادگان درخصوص زباله‌های رها شده در تالاب بین المللی گفت: زباله‌های شهری و پسماند‌های جمع آوری شده در بخش دارخوین از توابع شهرستان در بخشی از تالاب رهاسازی می‌شدند که با پیگیری‌های مکرر از ادامه این اقدام جلوگیری شد.

او افزود: در حال حاضر قطعه زمینی بصورت موقت برای انتقال زباله‌های شهری دارخوین در اختیار شهرداری قرار گرفته تا از ریختن زباله‌ها در تالاب جلوگیری به عمل آید و تا زمان تامین زمین برای جمع آوری و دفن زباله‌ها و پسماندها، مشکلی در زمینه نداشته باشند.

مجدمی درخصوص بخشی دیگر از تالاب بین المللی شادگان که در حصار زباله‌های گرفتار است، اظهار داشت: این بخش در حوزه استحفاظی اداره محیط زیست شهرستان آبادان است.

 ۶ محیط بان برای حفاظت از تالاب کافی نیست

این مقام مسئول درخصوص حفاظت از تالاب بین المللی شادگان بیان کرد: برای حفاظت و نگهبانی از این تالاب، حفظ آبزیان و جلوگیری از صید غیرمجاز نیازمند تامین بودجه برای تهیه تجهیزات پیشرفته گشت آبی هستیم.

او ادامه داد: اداره محیط زیست شهرستان شادگان فقط ۶ نفر محیط بان دارد که با توجه به وسعت ۴۰۰ هزار هکتاری این تالاب، با کمبود محیط بان نیز مواجه بوده و در صورتیکه استخدام نیرو صورت گیرد، می‌توان به نحو بهتری از محیط تالاب نگهبانی کرد.

رئیس اداره محیط زیست شادگان خواستار تامین بودجه برای تهیه تجهیزات گشت آبی به منظور صیانت از تالاب بین المللی شادگان که تنها منبع امرارمعاش تالاب نشینان است، شد.

وخیم شدن حال تالاب دور از انتظار نیست

رحیم مجدمی درخصوص وضعیت آب در تالاب شادگان گفت: درحال حاضر بدلیل بارندگی‌های مناسب پارسال، وضعیت آب موجود در تالاب خوب است و تمام سطح آن زیر آب رفته، اما در فصل تابستان و افزایش میزان تبخیر آب، احتمال خشک شدن و بحرانی شدن آن وجود دارد.

او تصریح کرد: اهالی و کشاورزان بالادست تالاب و حاشیه رودخانه جراحی برای کشاورزی از آب این رودخانه برداشت می‌کنند و آب موردنیاز تالاب تامین نمی‌شود، لذا برای ادامه حال خوب این منطقه گردشگری و رفاه حال ساکنان آن باید حقابه بیشتری تعلق گیرد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار