تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۹۹۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اندیکا اداره میراث فرهنگی ندارد
نماینده مردم اندیکا در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان اندیکا با داشتن آثار تاریخی بسیار زیاد از داشتن اداره میراث فرهنگی هم محروم است.

به گزارش خوزنیوز، دکتر اسماعیل جلیلی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: شهرستان اندیکا دارای سابقه تاریخی و باستانی بسیار زیادی است ولی به دلیل نبود اداره میراث فرهنگی دارای مشکلات زیادی در این حوزه شده است.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در این شهرستان افزود: در این شهرستان به دلیل نبود متولی اصلی آثار تاریخی در حال ویرانی هستند و توجه به آثار تاریخی شهرستان اندیکا به حداقل تقلیل می‌یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اندیکا از داشتن ابتدایی‌ترین زیرساخت‌های گردشگری محروم است، تأکید کرد: شهرستان اندیکا از داشتن راه مناسب و دیگر امکانات لازم برای حضور گردشگر محروم است و به این دلیل باید کوشید تا این ابتدایی‌ترین زیرساخت‌های مورد نیاز تأمین شود.

جلیلی افزود: شهرستان لالی چند سالی است که مستقل شده و به شهرستان ارتقا پیدا کرده است ولی هنوز ادارات این شهرستان مستقل نشده است و به این دلیل تبدیل سرپرستی به اداره در این شهرستان در صدر برنامه‌ها قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: استقلال ادارات باعث می‌شود تا روند کار و تلاش و پیگیری مشکلات در این شهرستان سرعت گیرد و به این دلیل این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ادارات زیرساختی و خدمات رسان در این شهرستان نمایندگی مستقل ندارند، تأکید کرد: در شرایط کنونی این شهرستان نیازمند توجه بیشتر مدیران استانی است و به این دلیل در تلاش هستیم تا در مدت زمانی کوتاه برای تأسیس ادارات شهرستان اقدامی سریع شود.

جلیلی با اشاره به اینکه این اتفاق باید در سال‌های پیش انجام می‌شد، افزود: باید برای این مشکل از سال‌ها قبل اقدامی انجام می‌شد و به این دلیل در شرایط کنونی باید از اتلاف زمان جلوگیری شود و در این باره گام‌های بلندی برداشته شود.

وی افزود: شهرستان لالی از محرومیت‌های زیادی رنج می‌برد و به این دلیل در تلاش هستیم که گامی مثبت و زیربنایی برای رفع محرومیت این شهرستان برداشته شود.

شهرستان لالی جزئی از حوزه انتخابیه مسجدسلیمان در شمال خوزستان قرار دارد.

:
:
:
آخرین اخبار