تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۹۹۶۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قیمت گوشت قرمز در ماه مبارک رمضان در اهواز افزایش نمی‌یابد
  مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز گفت: قیمت گوشت قرمز در ماه مبارک رمضان در کلانشهر اهواز به دلیل زایش مناسب ، وفور دام و روند کاهش مصرف مواد پروتیینی ناشی از شیوع بیماری کرونا افزایش نخواهد یافت.

البرز کریمی با اشاره به روند کاهشی مصرف گوشت قرمز در یک سال اخیر به مردم اطمینان داد گوشت گوساله و گوسفندی در اهواز به اندازه کافی در ماه مبارک رمضان روانه بازار خواهد شد.
وی گفت: بازار همه ساله در ماه مبارک رمضان به دلیل افزایش تقاضا، شاهد افزایش قیمت مواد پروتیینی به ویژه گوشت قرمز بود ولی در ماه رمضان امسال مردم شاهد تثبیت قیمت گوشت قرمز در اهواز خواهند بود.
 

کاهش ۳۰درصدی مصرف گوشت قرمز در اهواز
مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز با اشاره به کاهش ۳۰درصدی مصرف گوشت قرمز در اهواز در ۲ ماه گذشته گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رستوران‌ها ، هتل‌ها ، تالارهای عروسی ، مجلس‌های ترحیم و شادی و محدودیت‌ ترددها منجر به کاهش مصرف گوشت قرمز شده است.
به گفته وی این کاهش مصرف گوشت در ۲ ماه گذشته منجر به نیمه تعطیلی کشتارگاه صنعتی اهواز نیز شده است.
کریمی با اشاره به کاهش۳۰درصدی قیمت گوشت گوساله و کاهش پنج درصدی بهای گوشت گوسفندی در یک سال گذشته ادامه داد: خوشبختانه التهاب در بازار مواد پروتیینی کاهش یافته و قیمت‌ها روند نزولی را تجربه کرده‌اند.
لزوم برخورد با کشتار غیرمجاز دام
مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز با اشاره رواج کشتارغیرمجاز دام سبک و سنگین به خصوص در ورودی شمالی اهواز از برخورد دستگاه قضایی و شورای سلامت خوزستان با پدیده کشتار غیرمجاز دام تقدیر کرد.
کریمی با اشاره به اینکه کشتارغیرمجاز درفضای غیربهداشتی سلامت مردم را در به خطر می‌اندازد و پیامدها و مخاطرات شیوع ویروس کرونا را نیز خواهد داشت افزود: برخی فریب ارزانی گوشت را از کشتار غیرمجاز می‌خورند و از پیامدهای آن غافل هستند ضمن آنکه صنعت کشتارگاهی کشور را با خطر ورشکستگی رو به رو می‌کنند.
شبکه دامپزشکی خوزستان چندی پیش نیز نسبت به افزایش مخاطرات ناشی از کشتار غیرمجاز دام در ورودی اهواز و مناطق شمال شرقی خوزستان هشدار داد و از مردم خواست از خرید گوشت غیربهداشتی که به سلامت آنان آسیب می رساند خودداری کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار