تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۲۰۱۱۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار طرح درمانی در خرمشهر افتتاح شد
 همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر چهار طرح بهداشتی درمانی روز شنبه با حضور استاندار خوزستان و تنی چند از مسئولان استانی و محلی در این شهرستان افتتاح شد.

 رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان افتتاح بخش بستری داخلی زنان بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر با زیربنای ۶۵۰ مترمربع و ۲۳ تخت با اعتبار ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از جمله این طرح ها عنوان کرد و گفت: بخش آی‌سی‌یو با ۶ تخت ویژه و زیربنای ۲۳۰ مترمربع و سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار، مرکز فیزیوتراپی با ۵۷ متر زیربنا و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار و مرکز خدمات جامع سلامت شهری آیت‌الله طالقانی با زیربنای ۶۳۸ مترمربع و هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه به مناسبت آزادسازی خرمشهر به بهره‌برداری رسیدند.

استاندار خوزستان نیز در حاشیه افتتاح طرح‌های درمانی خرمشهر در جمع خبرنگاران گفت: روز سوم خرداد روز پیروزی حق بر باطل و روز شادمانی و افتخار مردم ایران زمین است.

غلامرضا شریعتی با اشاره به افتتاح چهار طرح درمانی در خرمشهر اظهار داشت:با اجرای این طرح‌ها زیر ساخت های بهداشتی و درمانی خرمشهر بهبود می یابد.

شریعتی همچنین از پایان ساخت هتل چهار ستاره خرمشهر خبر داد و  گفت: تلاش می شود تا مسایل و مشکلات شهرستان خرمشهر برطرف شود تا شرایط بهتری برای مردم این خطه که حق بزرگی بر گردان نظام دارند فراهم شود.

استاندار خوزستان همچنین به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور بر مزار شهدای این شهر نسبت به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

  سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان روز مقاومت،ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.
آزادسازی خرمشهر که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ با ایثار، عشق، جانبازی و به کارگیری پیچیده ترین فنون نظامی حاصل شد، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس شناخته شده و از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌ شود.
عملیات بیت‌المقدس که بعدها به نام فتح خرمشهر معروف شد، در جبهه‌ای به طول ۱۷۰ کیلومتر و به وسعت ۶ هزار کیلومتر مربع اجرا شد.
این عملیات نقشی راهبردی و تاریخی در مسیر پیروزی ایران و تقویت روحیه ایستادگی بین رزمندگان و آحاد ملت ایران ایفا کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار