تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۰۱۶۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پلمب هشت هزار و ۲۴۳ واحد صنفی غیرضروری به دلیل کرونا در خوزستان
  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: هشت هزار و ۲۴۳ واحد غیرضروری در بحث کرونا که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند در استان پلمب شدند.

امیرحسین نظری بیان کرد: از اوایل اسفندماه پارسال تاکنون با آغاز شیوع ویروس کرونا در استان و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف و کاهش فعالیت واحدهای صنفی غیرضروری بازرسی از این واحدها بیشتر شده است.

وی گفت: در این مدت از ۵۷ هزار و ۷۴۳ واحد صنفی در خوزستان بازرسی شده است که از این تعداد ۲۸ هزار و ۷۰۱ واحد اخطار گرفتند.

رییس سازمان صمت استان با اشاره به بازرسی‌های عادی این سازمان از واحدهای صنفی بیان کرد: از اردیبهشت ماه تاکنون ۱۵ هزار و ۶۴۹ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفتند که برای ۸۰۳ واحد پرونده تخلف تشکیل شده است.

نظری ادامه داد: ارزش ریالی این تعداد پرونده ۱۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال است و این گشت‌های بازرسی با همکاری اداره تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی انجام می‌گیرد.

وی گفت: در یک ماه اخیر سه واحد صنفی در میدان میوه و تره بار غدیر اهواز به دلیل تکرار تخلف گرانفروشی پلمب شدند.

رییس سازمان صمت استان با اشاره به تعداد بازرسی  در بحث قاچاق در سطح استان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در قالب گشتهای مشترک سازمان صمت استان، اداره تعزیرات و نیروی انتظامی ۱۵۳ واحد صنفی در استان در بحث قاچاق کالا مورد بازرسی قرار گرفتند که چهار پرونده تخلف در بخش قاچاق در این مدت تشکیل شده است.

وی افزود: ارزش ریالی این تعداد پرونده  چهار میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال است که بیشترین قاچاق در خصوص سیگار و نهاده‌های دامی بوده است.

نظری با اشاره به اینکه گشت دیگری در خصوص قاچاق توسط سازمان صمت انجام می شود ادامه داد: در این گشت نیز در همین مدت ۶۶۵ مورد بازرسی انجام گرفت که ۱۳ پرونده در خصوص قاچاق کالا تشکیل شد.

رییس سازمان صمت استان ادامه داد: ارزش ریالی این تعداد پرونده چهار میلیارد و ۵۳۲ هزار و ۶۹۰ ریال بود که بیشترین میزان قاچاق بیشتر در کالاهایی همچون لوازم آرایشی، سیگار و مواد خوراکی بوده است.

با شیوع ویروس کرونا ثبت نام اصناف در وزارت بهداشت برای دریافت کد بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجباری شده است.

بازرسان سازمان صمت ، تعزیرات حکومتی و معاونت غذا و دارو نیز از وضعیت رعایت اصول بهداشتی توسط اصناف و نحوه فعالیت واحدهای صنفی غیرضروری را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

طبق گفته کارشناسان واحدهای صنفی در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی می‌توانند کانون انتشار این ویروس باشند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار