تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۰۲۱۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار:خرمشهر در بخش ورزش گرفتار سوء مدیریت است
 معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه سوء مدیریت در ورزش خسارت سنگینی به این حوزه وارد کرده‌است گفت:این مشکل قابل تحمل نیست و باید برطرف شود.

 محمد حیدری عصر یکشنبه در نشست شورای ورزش و جوانان خرمشهر اظهار کرد: سوء مدیریت در حوزه ورزش خرمشهر به سرمایه های ورزشی این شهرستان از جمله ورزشگاه ۱۵ هزار نفری مورد تایید  AFC و مجموعه ورزشی پنج هزار نفری تمرینی و بسیاری زمین های چمن استاندارد در خرمشهر خسارت وارد کرده است.

وی اماکن ورزشی را سرمایه های جامعه دانست و  گفت: مکان‌های ورزشی ضمن تولید ثروت به عنوان سرمایه‌های جامعه باید حفظ شوند اما  بی تدبیری مدیران باعث از بین رفتن این سرمایه ها از جمله ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرمشهر شده و صندلی های آفتاب سوخته و زمین چمن آن گویای وضعیت نامناسب این ورزشگاه است.

حیدری از بلاتکلیفی ورزشکاران خرمشهری نیز انتقاد کرد و گفت: برای مسائل و مشکلات حوزه ورزش نیاز به تصمیم حاکمیتی است چرا که هیات‌های ورزشی و هزاران جوان مستعد و قهرمان در بلاتکلیفی به سر می برند و منتظر تصمیم فدراسیون ها و هیات های ورزشی هستند.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: اینکه شورای ورزش درگیر مسائل جزئی باشد و از امور مهم و اساسی غافل شود خطایی نابخشودنی است و شورای ورزش باید بیش از این فعال باشد.شورای ورزش خرمشهر باید برنامه و چشم اندازی داشته باشد  در این حوزه باید به یک هم اندیشی و فهم مشترک رسید و این فهم مشترک باید رضایت‌مندی همراه با حفظ اموال عمومی را به دنبال داشته باشد لذا  از امروز باید درباره اماکن ورزشی و موضوع جوانان به صورت جدی پرداخت.

وی از ناکارآمدی ورزش بانوان در خرمشهر نیز انتقاد کرد و گفت: عملکرد ورزش خرمشهر در حوزه بانوان صفر است و این در حالی است که خرمشهر در حوزه بانوان دچار آسیب‌های عمیق و خطرهایی در این حوزه بوده و می تواند دامن‌گیر همه شود.

وی افزود: خرمشهر جامعه ای افسرده دارد و با توجه به نبود برنامه‌های شادی‌بخش در این شهرستان باید برای ورزش آن برنامه ریزی شود.

مدیر کل ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست گفت: با توجه به تعهدات منطقه آزاد اروند تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی وظیفه منطقه آزاد است در این راستا اماکن ورزشی منطقه آزاد اروند در آبادان و خرمشهر در حد توان و بودجه‌ای که وجود داشت تعمیر و تجهیز شدند.

پیمان ادیبی ادامه داد:در این راستا یک موافقت‌نامه با اداره کل ورزش و جوانان خوزستان بسته شد و بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال برای تعمیر و نگهداری ورزشگاه شهید جهان آرای خرمشهر و ۵۷ میلیارد ریال برای مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری اروندان به منظور تامین روشنایی و جاده دسترسی اختصاص داده شد که از این میزان ۱۸میلیارد ریال علی الحساب به اداره کل استان خوزستان پرداخت شد.
ادیبی افزود: همچنین صورت جلسه ای مبنی بر پرداخت ۶ ماه هزینه‌ حفظ و نگهداری مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری نفت و گاز اروندان و پرداخت ۶ ماه دیگر از سوی منطقه آزاد اروند مصو ب شد که به صورت کامل انجام شد.
وی ادامه داد: در نهایت قرار شد مجموعه ورزشی ۱۵هزار نفری اروندان تحویل شهرداری خرمشهر شود.

سرقت اموال مجموعه ورزشی پنج‌هزار نفری خرمشهر و اروندان

علی شریعتی مدیر امور ورزش و جوانان شهرداری خرمشهر نیز گفت:کلیه تاسیسات مجموعه ورزشی پنج هزار نفری خرمشهر که از سوی دولت هزینه شده به سرقت رفته و اگر این مجموعه نگهبان داشت این اموال به سرقت نمی رفت این در حالی است این مجموعه در تعهد منطقه آزاد اروند می باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان خرمشهر نیز گفت: بر اساس صورتجلسه منعقد شده بین اداره کل منطقه آزاد اروند و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان حفظ ، نگهداری ، تعمیر و تجهیز کلیه اماکن و مجموعه ورزشی آبادان، خرمشهر، مینوشهر در محدوده منطقه آزاد اروند به اداره کل ورزش و جوانان این منطقه واگذار شده است.
غلامرضا خنفری افزود: ۱۲ پرونده قضایی از سوی نگهبانان این مجموعه های ورزشی مبنی بر پرداخت نشدن حقوق علیه اینجانب در دادگستری اهواز تشکیل شده است.

فعال سازی ستاد امور جوانان، تعیین مدیر برای ورزشگاه ۱۵ هزار نفری اروندان ، بازنگری در مصوبات جلسات پیشین درباره اماکن ورزشی از جمله ورزشگاه های پنج‌هزار نفری خرمشهر و ۱۵ هزار نفری نفت و گاز اروندان از جمله مصوبات این نشست بود.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار