تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۲۰۲۵۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلوگیری از قاچاق ۱۱۰راس دام سبک در دشت آزادگان
 فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت:۱۱۰راس دام سبک با رصد اطلاعاتی ماموران هنگ مرزی دشت‌آزادگان و هویزه روز سه‌شنبه هنگام خروج غیرقانونی از کشور و انتقال به عراق توقیف شدند.

سردار لطفعلی پاکباز افزود:۱۰ متهم به قاچاق دام ، قصد داشتند این دام‌ها را به دور از چشمان ماموران مرزبانی به صورت غیرمجاز از این منطقه مرزی از کشور خارج کنند ولی موفق به این کارغیرقانونی نشدند.
وی بر تداوم مبارزه با پدیده قاچاق کالا با هدف صیانت از سرمایه‌های ملی در مرزهای زمینی و آبی خوزستان تاکید کرد.
خرداد گذشته نیز در مجموع ۲۰۷ راس دام سبک و سنگین هنگام خروج از کشور و انتقال به آن سوی مرز ، در نزدیکی تالاب هورالعظیم و نقاط مرزی غرب خوزستان توقیف شدند.
استان خوزستان با ۲ استان میسان و بصره مرز مشترک داشته و با این استان‌ها مراودات مرزی ، تجاری و همکاری اقتصادی ، آموزشی و فرهنگی دارد.
بستن بودن مرزهای تجاری چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر از نیمه دوم اسفند ۱۳۹۸ تاکنون، از سوی دولت عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا، سبب تشدید قاچاق دام از مناطق غربی خوزستان به عراق شده است.
رایزنی و پیگیری مسوولان محلی و استانی برای بازگشایی مرزهای تجاری شلمچه و چذابه تاکنون  به نتیجه قطعی نرسیده است.مسوولان محلی شهرستان دشت آزادگان و مسوولان محلی و مرزی میسان در نشست روز شنبه ۳۱خرداد برای ازسرگیری فعالیت تجاری در چذابه به مدت ۲ روز در هفته به توافق رسیدند و قرار بود این توافق به مقام های ارشد عراقی برای اخذ تصمیم و دستور نهایی ارایه شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار