تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۰۲۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای نخستین بار در خوزستان:
عمل موفق پیوند غضروف در آبادان
رییس بیمارستان امام خمینی(ره) صنعت نفت آبادان گفت: برای نخستین بار در خوزستان پیوند غضروف با موفقیت دراین بیمارستان انجام شد.

دكترمحمد رضا بستانی در گفت و گو با ایرنا افزود: دو بیمار مبتلا به AVN و OCD با تشخیص به موقع و جراحی موفقیت آمیز از درد و رنج خود رهایی یافته و از نعمت سلامتی برخوردار شدند.

وی اضافه كرد: عمل های پیوند غضروف و تعویض دو مفصل برای اولین بار در خوزستان و در بیمارستان امام خمینی (ره) صنعت نفت آبادان توسط دكتر 'منوچهر رازانی زاده' متخصص و جراح ارتوپدی بر روی دو بیمار انجام شد و در حال حاضر بیماران در بهبودی كامل بسر می برند.

وی ادامه داد: در یك جراحی كم نظیر یك جوان 22 ساله مبتلا به آتمی سیكل سل كه از بیماری AVN (اواسكولار نكروزییس) دو طرفه هیپ كه با پروتوژن استایولوم همراه بود، قادر به حركت شد.

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) صنعت نفت آبادان اظهار داشت: این جوان به علت از بین رفتن مفصل ران دچار محدودیت شدید حركتی شده بود از صندلی چرخدار استفاده می كرد.

دكتر بستانی افزود: بیماری AVN باعث از بین رفتن سر استخوان فمور و استخوان استایولوم ، گشاد شدن حفره آن ، دفوریتی فمور و كنتركچرهای عضلاتی در این جوان شده بود.

وی ادامه داد: عمل موفقیت آمیز پیوند غضروف بر روی یك بیمار مرد 43 ساله نیز انجام گرفت كه به OCD (استئوكندریت دیسكانت) مبتلا بود و این بیماری مانع از راه رفتن طبیعی او شده بود.

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) صنعت نفت آبادان افزود: بیماری باعت ضایعه گسترده در استخوان تلوس شده و بیش از 60 درصد استخوان تالوس را گرفتار كرده بود و بیمار درد شدیدی را تحمل می كرد كه طی یك عمل جراحی موفقیت آمیز با توجه به اندازه ضایعه غضروف به اندازه لازم از زانوی بیمار به روش آرتوسكوپیك برداشته و در محل ضایعه كاشته شد.

دكتر بستانی ضمن قدردانی از زحمات دلسوزانه و خالصانه متخصصان و جراحان بیمارستان صنعت نفت آبادان ابراز امیدواری كرد و گفت: با عنایت به سابقه درخشان و خقدمت بیمارستان صنعت نفت آبادان انشاء الله شاهد موفقیت های روز افزون در زمینه ارائه خدمات جراحی و پزشكی نوین به بیماران در سطح منطقه باشیم .

وی ادامه داد: در زمینه درمان قطعی بیماران و عدم اعزام آنان به خارج از منطقه به سطح قابل قبول ارتقاء یابیم.
:
:
:
آخرین اخبار