تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۰۲۸۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعطیلی ‌شهرهای قرمز خوزستان ‌اثر‌بخشی زیادی در کاهش ابتلا به کرونا نداشت
  مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: طی چند نوبت گذشته که اقدام به تعطیلی در شهرهای قرمز خوزستان کردیم، این تعطیلی اثر بخشی زیادی از خود نشان نداده است.

  امید بن عباس در هفدهمین نشست ستاد مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا استان خوزستان با بیان اینکه خدمات الکترونیک می تواند در کاهش تجمعات اثر بخش باشد اظهار داشت: اجرای این طرح از سوی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی شده است. از طرفی باید دولت الکترونیک با شتاب بیشتری پیگیری و مردم استان خدمات دستگاه‌های مختلف را به صورت غیرحضوری دنبال کنند.

وی افزود: هر خدمت الکترونیک می‌تواند نقش به سزایی در کاهش تجمعات و جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا ایفا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: اجرای نوبت‌دهی تلفنی و اینترنتی بانک‌ها در مراکز پیشخوان دولت و مراکز خدماتی می‌تواند به کاهش تجمعات کمک کند. تقسیم‌بندی کارمندان بانکی در دو نوبت صبح و عصر با هماهنگی شورای هماهنگی بانک‌ها باید صورت بگیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کاهش تجمات مردمی در شهرستان‌ها گفت: بار زیادی بر دوش فرمانداران  برای کنترل مراسم‌هاست و شاید نتوان برگزاری مراسم تشییع اموات و عروسی را به صفر رساند اما می‌توان آن‌ها را کنترل کرد.

بن عباس بیان داشت: طی چند نوبت گذشته که اقدام به تعطیلی در شهرهای قرمز خوزستان کردیم، این تعطیلی اثر بخشی زیادی از خود نشان نداده است.

وی با اشاره به عواقب تعطیلی شهرها بر اقتصاد مردم افزود: با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی سختی بر اصناف و دیگر مشاغل نیز می‌تواند حاکم باشد باید از روش‌های دیگری برای کاهش تجمعات و جلوگیری از گسترش شیوع کرونا استفاده کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان پیگیری مصوبات نشست‌های ستاد کرونا را بسیار مهم خواند و بیان کرد: مصوبات به صرف ابلاغ بی‌فایده است و ضرورت دارد تا اجرایی شوند تا نتیجه لازم حاصل شود.

وی گفت: شلوغی‌های آزمایشگاه‌های خصوصی در برخی شهرستان‌ها باید مدیریت شوند و از مسئولان خواست این مساله را حتما پیگیری کنندـ

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار