تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۰۲۸۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهره جدید اهواز در تابستان سال آینده
شهردار اهواز از بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی و چهره متفاوت این شهر تا تابستان سال آینده خبر داد.
  سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر اهواز اظهار کرد: طی دو سال اخیر علی‌رغم مشکلات عدیده مالی، امکاناتی و اعتباری بوضوح شاهد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های شهری و سرعت بخشیدن به اجرای آنها و بخصوص پروژه‌های مسیرهای ارتباطی هستیم.

وی افزود: امیدواریم با این تلاش شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی بیشتری در اهواز برای رفاه حال شهروندان باشیم.

پروژه‌های جدید اهواز موجب رفع گره‌های ترافیکی خواهند شد

سنواتی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز طی بازدید از پروژه شهید بندر اظهار کرد: ما با اتمام پروژه‌های ترافیکی در حال اجرا و نیز کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید شاهد تحول بسیار خوبی در اهواز خواهیم بود و گره‌های ترافیکی بسیاری در اهواز باز خواهد شد و امسال و سال آینده شاهد ترافیک روان‌تری در اهواز به همت مجموعه شهرداری و شورا خواهیم بود.

توسعه پایدار نیازمند تقویت زیرساخت‌ها است

موسی شاعری شهردار اهواز نیز با اشاره به بازدید از دو پروژه کلیدی ترافیک شهری شامل مسیر اتصال پل ششم، و تقاطع غیر همسطح شهید بندر، گفت: یک توسعه پایدار، مستلزم تقویت زیرساخت‌ها در همه بخش‌ها است و این پروژه‌ها نیز برای تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل و ترافیک شهری اهواز در حال اجرا هستند.

شهردار اهواز در ابتدا به مزیت‌های اجرای مسیر شرقی پل ششم اشاره کرد و اذعان کرد: طول این پروژه جمعا به طول 7/3 است که قسمت اول از میدان تپه پشت ساختمان راهنمایی تا مسیر 300 دستگاه به طول 3/2کیلومتر که تا 40 روز آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و در قسمتی دیگر از ورودی پس ششم تا میدان مهدیس نیز در حال کار و نیز به صورت همزمان مرتفع کردن معارضین هستیم و گذر از معارضین از خود پروژه مشکل‌تر است.

وی افزود: این پروژه شامل دو لاین 12 متری در طرفین است و با تکمیل آن رینگ شرقی پل ششم کامل شده و به رینگ غربی متصل می‌شود و عبور وسایل نقلیه سنگین که معمولا محصولات فولادی را بین کارخانجات فولاد خوزستان، فولاد اکسین و گروه ملی منتقل می‌کنند، و به زیرساخت‌های شهری آسیب‌های زیادی وارد می‌کنند نیز از ترافیک شهری حذف خواهدشد.

وی تصریح کرد: شاهد کاهش زمان سفر و مصرف سوخت و آلودگی هوا، افزایش سرعت تردد،کاهش تصادفات از مزیت‌های اجرای این پروژه خواهند بود.

بزرگترین تقاطع همسطح و فعال جنوب و جنوب غرب در اهواز

شهردار اهواز درباره سرعت اجرای پروژه در تقاطع شهید بندر گفت: دراین پروژه طی 5 سال گذشته شاهد اجرای یک فاز بودیم در حالیکه توانستیم با افزایش سرعت و تزریق منابع به پیمانکار از سال گذشته تا کنون سه فاز را اجرایی نماییم.

شهردار اهواز در بازدید از پروژه شهید بندر بیان کرد: پروژه تقاطع شهید بندر بزرگترین تقاطع فعال و چندسطحی جنوب و غرب کشور است که در آن یک وقفه 5 ماهه به دلیل مشکلات اداری به وجود آمد ولی سریعا مرتفع گردید و درحال حاضر اجرای پروژه با سرعت بسیار خوبی درحال پیشرفت است.

وی ادامه داد: در گذشته ما عملیات را فاز به فاز اجرا می‌کردیم اما الان در حال اجرای دوفاز با یکدیگر هستیم و بدین ترتیب سرعت اجرایی خود را افزایش دادیم.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی که انجام شده قرار است با تکمیل این فازها در دست اجرا، این پروژه شهریور ماه، زیر بار ترافیکی برود.

شاعری گفت: هر چند از سرعت اجرا راضی نیستیم اما انتظار داریم تا فاز نهایی آن نیز در نوروز سال 1400 به شهروندان اهوازی تقدیم شود.

پروژه‌های اهواز تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند

موسی شاعری در ادامه با اشاره به اینکه ما برای حل مشکلات ترافیکی اهواز پروژه‌های مختلفی را در دست اجرا داریم، گفت: یکی از این پروژه‌ها تقاطع چند سطحی در میدان دانشگاه چمران است که با سرعت بسیار خوب توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال پیشرفت است و با اجرای آن شاهد کاهش بار ترافیکی بسیار زیادی در غرب اهواز و هدایت روان آن به شرق و بلعکس خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: با گسترش اهواز، نیاز شهر به اجرای مسیرهای دسترسی سریعتر، بیش از پیش احساس می شود و گاهی یک پروژه برای سالها اجرا نمی شود و خسارتی که به زیرساخت‌های شهر به دلیل اجرا نشدن یک پروژه تحمیل میشود در بسیاری مواقع چندین برابر هزینه اجرای خود پروژه است.

وی گفت: مجموعه شهرداری و شورا در حال حاضر با نگاهی به حال در حال برطرف کردن همین موانع و با نیم نگاهی با آینده در حال آماده سازی زیرساخت بهتر شهری برای آیندگان در اهواز هستیم.

شاعری در ادامه گفت: به مردم نوید می‌دهیم که در سال ۹۹ و 1400 یک به یک پروژه های شهری افتتاح شوند و به بهره برداری برسند.

شهردار اهواز گفت: امیدوار هستیم مجموعه اقداماتی که با همت مدیریت شهری شامل شورا وشهرداری و نمایندگان محترم مجلس و مدیریت ارشد استان در حال انجام است در تابستان سال آینده این تلاش ها به ثمر نشسته و اهواز چهره بسیار متفاوت‌تری نسبت به امروز داشته باشد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار