تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۰۲۹۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عقرب،جان مادر اندیکایی را گرفت
 عقرب گزیدگی یک مادر جوان در شهرستان اندیکا به مرگ وی منجر شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان اندیکا گفت: این مادر ۲۷ ساله اواخر خردادماه با شکایت عقرب گزیدگی به درمانگاه شیرین بهار اندیکا مراجعه کرد اما بعد از اقدام اولیه به رغم توصیه جدی با رضایت شخصی از این درمانگاه مرخص شد و حتی برگ اعزام را نیز به همراه خود برد.

وحید کاظمی افزود : این بیمار بعد از ظهر همان روز به بیمارستان ۲۲ بهمن مسجد سلیمان مراجعه می کند که از آنجا نیز به بیمارستان امام خمینی (ره) اعزام می شود .

رییس شبکه بهداشت و درمان اندیکا ادامه داد: با وجود تلاش پزشکان متخصص بیمارستان امام خمینی (ره) این بانوی جوان بامداد امروز سه شنبه جان باخت..

وی با اشاره به اینکه در شهرستان اندیکا کمبود پادزهر نداریم ؛ گفت : انتظار می رود شهروندان هنگام گزش عقرب در اولین فرصت به درمانگاه مراجعه کنند و توصیه های پزشکی را جدی بگیرند .

سال گذشته حدود ۲ هزار و ۳۰۰ مورد عقرب گزیدگی در شهرستان اندیکا گزارش شد که همگی مداوا شدند .

اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه سه بخش دارد و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.

هر ساله به طور میانگین ۴۲ تا ۴۵ هزار مورد گزیدگی سمی در  ایران رخ می دهد که بر اساس آمارها ، بیشترین عقرب گزیدگی و بیشترین موارد مرگ و میر ناشی از آن در استان خوزستان رخ می ­دهد.

پس از خوزستان استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان،  بوشهر، فارس و کرمان به ترتیب بیشترین موارد عقرب گزیدگی را دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار