تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۰۳۳۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان:
مشکلات غیزانیه‌های استان از منابع آبی موجود برطرف شود
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ما غیزانیه‌ها داریم و غیزانیه مختص به ۸۵ روستای اطراف غیزانیه نیست و مناطقی مانند رقیبه، الهیه و بیدروبه، قلعه رزه و حسینیه مناطقی در اطراف اندیمشک هستند که مشکل آب دارند.

  حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد در حاشیه بازدید از وضعیت آب‌رسانی به بخش‌الوار گرمسیری اظهار داشت: امروز به هر نقطه از استان که سفر داشتیم مطالبه مردم کمبود آب است. این در صورتی است استانی که 10 سد پر آب و چندین رودخانه پر آب دارد و این وضعیت قابل قبول نیست.

استان منابع عظیم آبی دارد ولی شبکه انتقال مخدوش است

وی در ادامه افزود: این موضوع نشان می‌دهد که ما در استان، منابع آبی داریم و این شبکه انتقال آب در استان مخدوش است و باید مسئولان فکری برای حل این مسئله کنند تا مشکل مردم کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به مسئله غیزانیه افزود: ما غیزانیه‌ها داریم و غیزانیه مختص به 85 روستای اطراف غیزانیه نیست و مناطقی مانند رقیبه، الهیه و بیدروبه، قلعه رزه و حسینیه مناطقی در اطراف اندیمشک هستند که مشکل آب دارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: آب بخشی از غیزانیه تا حدودی قابلیت استفاده برای احشام را دارد ولی شور است و مردم به سختی می‌توانند آب را تحمل کنند. شاید برای شست‌و‌شو هم قابل استفاده نباشد، امروز به این منطقه آمده‌ایم تا مشکلات را از زبان مردم بشنویم و پیگیری کنیم.

وی با اشاره به وعده مدیرکل آب و فاضلاب استان درباره حل مشکل آب منظقه الوار گرمسیر در دو بازده زمانی کوتاه مدت و بلند مدت افزود: پیشنهاد مردم این است که از سد دز آبرسانی صورت گیرد که درباره این موضوع نیازمند است که برنامه‌ریزی استانی صورت بگیرد تا مشکل حل شود.  باید تلاش کنیم تا مطالبه مردم را محقق کنیم.

در این پیگیری میدانی، عباس پاپی بخشدار بخش الوار گرمسیری گفت: در سنوات گذشته کارهای خوبی برای آبرسانی به 200 روستایی این منطقه انجام شده است. در دو سال گذشته در طرح جامع آبرسانی بخش الوار توانستیم مخزن هزار مترمکعبی روستای "پاتخت گلزار" راه‌اندازی کنیم. این مخزن قریب به 24 روستا را که در سنوات گذشته مشکل آب داشته پوشش می‌دهد.
 
بخشدار بخش الوار گرمسیری: کوهستانی بودن الوار تامین آب را مشکل کرده است
وی با بیان اینکه مخزن سه هزار متری امیرسیف که قریب به 20 روستا و بخشی از شهر بیدروبه را پوشش می‌دهد احداث و به مخزن قبلی اضافه شد، افزود: چاهی جدیدی در دست حفاری است که تا یک ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود.

بخشدار بخش الوار گرمسیری با بیان اینکه منطقه الوار کوهستانی بوده و عمدتا سفره های زیرزمینی در این مناطق شور هستند گفت: به ناچار از منطقه دوکوهه با چهارحلقه چاه آب باید تامین شود.

وی با اشاره به اینکه یک محزن دوهزار مترمکعبی برای شهر حسینیه راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: این محزن کمک می‌کند یک خط انتقالی جداگانه از رودخانه بالارود آبگیری شود و به این مخزن اضافه شود تا خطی که به بیدروبه می‌آید این مخزن را پر کرده تا همه روستاهای اطراف را پوشش دهد.

پاپی با اشاره به اقدامات صورت گرفته حل مشکل آب منطقه گفت: برای حل مشکل آب منطقه در چهار بخش الوار مانند رودخانه بالارود برای تاسیسات زیرسطحی و مخزن، شهر حسینیه برای احداث مخزن و خط انتفال 15متری،  امیرسیف برای احداث مخزن 3هزار مترمکعبی و تجهیزات زیرسطحی و دوکوهه برای حفر چاه فعالیت‌های عمرانی در حال انجام است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار