تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۰۳۶۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل مديريت بحران استانداری خوزستان:
دستورالعملی درباره تعطيلی ادارات در دمای بيش از 50 درجه وجود ندارد!
در زمينه تعطيلي ادارات در دماي بيش از 50 درجه آيين‌نامه يا دستورالعمل خاصي وجود ندارد / اگر دماي هوا براي چند روز متوالي بيش از 50 درجه باشد، درباره تعطيلي ادارات تصميم‌گيري مي‌شود و تاكنون اداره‌كل هواشناسي استان چنين گزارشي ارائه نداده است/ در روزهاي گرم تابستان اورژانس استان در حالت آماده‌باش است
محمدرضا آملازاده ، مديركل مديريت بحران استانداري خوزستانمديركل مديريت بحران استانداري خوزستان گفت: دريافت امتيازاتي از هيات دولت در زمينه گرد و غبار و گرماي هوا در استان در حال پيگيري است.
 
محمدرضا آملازاده در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: در زمينه تعطيلي ادارات در دماي بيش از 50 درجه آيين‌نامه يا دستورالعمل خاصي وجود ندارد. در خصوص تعطيلي در روزهاي غبارآلود نيز استانداردهايي تعريف شده و در صورتي كه غلظت ريزگردها از اين ميزان فراتر رود، ادارات تعطيل مي‌شوند.
 
وي افزود: اگر دماي هوا براي چند روز متوالي بيش از 50 درجه باشد، درباره تعطيلي ادارات تصميم‌گيري مي‌شود و تاكنون اداره‌كل هواشناسي استان چنين گزارشي ارائه نداده است.
 
آملازاده تصريح كرد: در هواي گرم استان خوزستان همه وسايل حمل و نقل عمومي بايد به سيستم خنك‌كننده مجهز باشند و همچنين رانندگان بايد كولر خودرو را روشن كنند. با توجه به شرايط آب‌وهوايي استان بايد شرايطي ايجاد شود كه شهروندان با حداقل مشكل مواجه باشند.
 
مديركل مديريت بحران استاداري خوزستان خاطرنشان كرد: در روزهاي گرم تابستان اورژانس استان در حالت آماده‌باش است و به وظيفه ذاتي خود در اين زمينه عمل مي‌كند.
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
از اهواز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
0
22
چرا شما فک می کنین مردم خوزستان نمی فهمند ؟!
دمای استان در یک ماه گذشته و خصوصا هفته ی اخیر بالای 60 درجه بوده !!!
حالا شما با اعلام کردن دمای 49 از شبکه های سراسری و استانی فکر می کنین مردم باورشون می شه واقعا دما 49 درجه است؟ دمای 49 برای مردم حکم بهشت در تابستان رو داره!
توی این روزها اصلا نمی شه از خونه رفت بیرون و بیچاره کارگرهایی که مجبورند با این شرایط کار کنند .
از طرفی مردم خوزستان چطور با این هزینه های زیاد و سهمیه کم بنزین کولر ماشین روشن کنند ؟
تا چه قدر از حقوق ناچیز ماهیانه را صرف بنزین آزاد کنند؟
شما که خیلی خوب صحبت می کنید جواب این سوالات را هم بدهید...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
کو گوش شنوا؟
معین الرعایا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
آن چه هرگز به جایی نرسد فریاد است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
2
13
انصافا ایشان خنده زیبایی دارد. حال و روز ما در این گرما خنده هم دارد. دیروز با سوار ادوستم شدم دماسنج ساعت 3 بعد از ظهر 62 درجه را نشان می داد. ما دستور العمل نداریم که نشد جواب. چطور برای مالیات گرفتن و هزار چیز دیگر دستور العمل داریم اما برای حق و حقوق شهروندان دستورالعمل نداریم. اورژانس ها را هم آماده باش کرده اید که اگر کسی از بین رفت درمانش کنید. برادر عزیز پیش گیری کنید. شما خودت تشریف ببر و در اتوبوس های خطای اکثر مناطق محروم تا متوجه شوید که چقدرشان کولر دارند و چقدرشان سالم است. با مردم مهربان تر باشید. واقعا این اوضاع گریه دارد. ماه رمضان است لااقل به حرمت این ماه و مردم روزه دارد فکری بکنید.
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
1
5
1- اولا که بعید میدانم در خصوص شرایط سخت جویی به ویژه دمای بالای 50درجه در قانون ما چیزی نوشته نشده باشد ( که باید بیشتر بررسی شود ) ثانیا اگر نیست مثلا سایر قوانین که ریشه اولیه آن از قوانین سایر کشورها است می توان بررسی و در قوانین ما اضافه نمود .
2- اگر قانونی برای تعطیلی نیست و اعلام دمای بالای 50 درجه کو تعطیل نکردن ادارات کسی را محکوم نمی کند چرا می ترسند و دمای بالا را اعلام نمی کنند ؟ چه خوب بود که اعلام می شد که اگر این کار را می کردند بدی آب و هوا را از ما قطع نمی کردند ؟
3- واقعا باید دستگاه های هواشناسی استان را بررسی نمود شاید واقعا خراب است و یا نیاز دارند از فضای سبز چون بهشت فرودگاه که در ن قراتردارد کمی فاصله بگیرد ؟؟
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
1
7
کی گفته که قانون نداریم با یک جستجو تو اینترنت این خبر را پیدا کردم لطفا به مدیر بحران استانداری بفرمایید تا از قانون مطلع گردد /
سایت خبری عصر ایران
کد خبر: ۱۷۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳

باشگاه خبرنگاران : مديركل كار و امور اجتماعي خوزستان گفت: ماده 7 قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا، شرايط تعطيلي در مواقعي كه شرايط هوا بحراني مي‌شود را مشخص كرده است.

سيد منوچهر سيد جلالي، درباره وجود قانوني در زمينه اعلام تعطيلي در دماي بالاي 50 درجه اظهار داشت: بر اساس ماده 7 قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا، در مواقعي كه شرايط هوا بحراني مي‌شود، معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دانشگاه جندي شاپور اهواز بايد شرايط تعطيلي را به مقامات عالي استان گزارش دهد.

وي افزود: در اين ماده به صراحت بيان شده كه در مواقع اضطراري كه به دليل كيفيت خاص جوي، آلودگي هواي شهر‌ها به حدي برسد كه به تشخيص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي سلامت انسان و محيط زيست را شديدا به مخاطره بياندازد، سازمان حفاظت محيط زيست با همكاري وزارت كشور (شهرداري‌ها و نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران) ممنوعيت‌ها يا محدوديت‌هاي موقت زماني، مكاني و نوعي را براي منابع آلوده كننده برقرار نموده و بلافاصله مراتب را از طريق رسانه‌هاي همگاني به اطلاع عموم خواهد رسانيد.

سيد جلالي ادامه داد: با برطرف شدن وضعيت اضطراري و كاهش آلودگي هوا، سازمان نسبت به حل ممنوعيت و محدوديت برقرار شده اقدام و مراتب را به نحو مقتضي به اطلاع عموم خواهد رسانيد.

وي درباره دليل اعلام نكردن تعطيلي در شهرهايي كه دماي آن‌ها به بالاي 50 درجه مي‌رسد، گفت: دماي بالاي 50 درجه در شهرهاي استان خوزستان، قطعا جزء شرايطي است كه طبق اين قانون منجر به اعلام تعطيلي مي‌شود اما به دليل اينكه دماي هوا معمولا در ساعات بين 15تا 17 به 50 درجه مي‌رسد، همه ادارات در اين ساعات تعطيل هستند.

اين در حالي است كه دبير كميته بحران استان پيش از اين بر نداشتن ماده قانوني براي اعلام تعطيلي خبر داده بود و گفت: قانوني در زمينه اعلام تعطيلي در دماي بالاي 50 درجه نيافتيم و سازمان بازرسي كل كشور براي اعلام تعطيلي بدون داشتن ماده قانوني اشكال وارد مي‌كند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
2
4
طبق قانون بالا خوزستان باید هر روزش تعطیل بشه!
در این صورت کدام استان باید خرج کشور رو در بیاره؟
بالاخره عده ای باید تلف بشوند تا عده ی دیگر راحت زندگی کنند...!!!!
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
4
راستی تا حالا فکرش را کردید چرا هر کس از خوزستان میرود استان دیگر مانند تهران یا کرج حقوق و مزایای دریافتی آن اضافه می گردد بجای این که کم گردد ؟ چرا سختی کار خوزستان در این شرایط جوی بصورت خاص دیده نمی شود ؟ چرا حق مرز نشینی به فراموشی سپرده شد ؟ چرا این شرایط بد جوی را به یک فرصت جهت گرفتن اعتبار ات عمرانی یا افزایش حقوق برای کارکنان ادارات نمی دانید ؟ اگر این شرایط جوی تو اصفهان بود الان گوش فلک را کر کرده بودن و چه کارهای که نمی کردند ؟
از اهواز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
1
4
تا کی باید این تبعیض رو تحمل کنیم ؟ علاوه بر چیزهایی که گفتین ، ساعات کاری خوزستانی های از 8 تا 14 اما بقهی استانهای کشور از 9 تا 14:30
یعنی ما نیم ساعت بیش از استان های دیگه حتی از تهران کار می کنیم .
آخه تا کی باید تبعیض رو تحمل کرد ؟؟؟
چرا باید حق بدی آب و هوا رو که 25درصد بود فقط دو ماه دادن و بعد از حقوق همه کارمندا کم کردن ؟
ساعات اضافه کار کارمند خوزستانی کمتر از 80 ساعته اما تهرانی ها همه فول می گیرن .
متاسفم برای مسئولین استان .
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
0
3
واقعا هم همینطوره من خودم مدتی پیش برای کاری به اصفهان رفته بودم که مطلع شدم ادارات بخاطرالودگی مدت 3روزتعطیل شدهاین درحالی بود که اصلا قابل مقایسه با استان خوزستان نبودولی این کجا وان کجا .درخوزستان جان وسلامتی مردم بها ندارد .حق مرزنشینی چه شد.چرا کسی جواب نداد.خدا به دادمردم بی ادعای خوزستان برسد .
پرسنل فرمانداری شهرستان باوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
0
0
ضمن تقدیر و تشکر از اهتمام اعضای محترم مدیریت بحران بلاخص آقای آملازاده مدیر کل محترم مدیریت بحران استانداری خوزستان
تلاش و همت جنابعالی از هیچ یک از هم استانیهای شما پنهان نیست اما مردم نیازمند امکانات بیشتر نظیر اتوبوساهای کولر دار حداقل در مسیرهای کمتر توسعه یافته و تأمین اعتبار ماشین های نظیر ون و غیره که لااقل مردم کمتر هزینه در این گرمای تاقت فرسای خوزستان باشند .
ایستگاه های امداد و یا کیوسک خیابانی برای رفاه حال شهروندان کهنسال و یا مریض خوزستانی ممکن است کمی از دردهایشان را کم کند
:
:
:
آخرین اخبار