تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۰۴۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در روزهای آینده صورت می گیرد
کمک ویژه به کشاورزان شوشتر
رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از کمک ویژه به کشاورزانی که اقدام به کشت تابستانه‌ کرده‌اند خبر داد.

نادر پوررکنی ظهر امروز در بازدید از برخی از مزارع کشاورزی شهرستان اظهار داشت: در تابستان سال‌جاری محصولاتی مانند کلزا، ذرت و برنج در شوشتر کشت شده است که برای حمایت از این محصولات به کشاورزان کمک‌هایی اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به میزان این کمک‌ها افزود: کشاورزان کلزا کار در شوشتر یک میلیارد ریال، ذرت‌کاران 220 میلیون ریال و برنج‌کاران 151 میلیون ریال کمک دریافت کرده‌اند.

پور رکنی با اشاره به محل تامین این اعتبار گفت: این اعتبار از محل اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری وزارت جهاد کشاورزی تامین و جذب شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به میزان کشت ذرت دانه‌ای تاکید کرد: در سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود که بیش از 20 هزار تن ذرت دانه‌ای از مزارع شهرستان شوشتر برداشت شود.

وی با اشاره به سطح زیر کشت مزارع شهرستان شوشتر گفت: در سال‌جاری بیش از 3 هزار هکتار برای کشت ذرت دانه‌ای در نظر گرفته شده است.

پوررکنی با اشاره به متوسط تولید محصول ذرت دانه‌ای  در مزارع خوزستان خاطر نشان کرد: متوسط تولید ذرت دانه‌ای در سطح مزارع استان خوزستان به ازای هر هکتار هفت تن است.

وی با اشاره به تسریع در روند بررسی طرح‌های کشاورزی و اشتغالزایی آنها گفت: در ماه‌های گذشته بیش از 200 طرح برای ارائه به کارگروه و شورای کشاورزی استان ارائه شده است که تاکنون از این تعداد طرح 92 طرح بررسی و مصوب شده است.

به گفته این مسئول، 31 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات برای این طرح‌های مصوب در اختیار قرار خواهد گرفت.

پوررکنی با اشاره به ملاک‌های موجود برای موافقت با طرح‌های توجیهی افزود: این طرح‌ها باید دارای اشتغال‌زایی بالا و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی باشد. علاوه بر این، طرح‌هایی که در شورای اشتغال و کشاورزی به تصویب می‌رسد باید از شاخصه نوین بودن نیز برخوردار باشد.

پوررکنی با اشاره به نزدیک بودن کشت برنج در استان خوزستان خاطر نشان کرد: محدودیت کشت برنج در سطح اراضی شهرستان شوشتر در تابستان اعمال می‌شود و در حال بررسی شرایط هستیم.

وی با اشاره به سطح زیر کشت برنج در سال گذشته افزود: در سال گذشته در سطح اراضی شهرستان شوشتر بیش از 13 هزار هکتار زیر کشت این محصول رفت که قطعا در سال جاری این میزان کاهش خواهد یافت.

پوررکنی گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی در سطح شهرستان شوشتر در حال بررسی هستند و اراضی مستعد را برای کشت برنج جانمایی می‌کنند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار