تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۱۲۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماينده آبادان:
طبق گفته رييس‌جمهور، حداقل 50 درصد نيروهاي شركت نفت بايد بومي باشند
موضوع بيكاري و اشتغال در كل كشور وجود دارد اما اين مشكل در خوزستان و به خصوص آبادان با آن ظرفيت‌هاي بالا حادتر است / رييس‌جمهور در يكي از سفرهاي استاني خود به خوزستان دستور داد كه حداقل 50 درصد نيروهاي شركت نفت بايد بومي باشد، اما اين موضوع رعايت نشده است
سید حسین دهدشتی نماینده آبادان

نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي گفت: موضوع بيكاري و اشتغال در كل كشور وجود دارد اما اين مشكل در خوزستان و به خصوص آبادان با آن ظرفيت‌هاي بالا حادتر است.

سيدحسين دهدشتي اظهاركرد: ما بايد زمينه اشتغال را در كوتاه‌مدت براي نيروهاي بومي ايجاد كنيم؛ متاسفانه هنوز مديران به‌ويژه در حوزه نفت به اين اعتقاد نرسيده و نيروهاي غيربومي استخدام مي‌كنند.

وي بيان‌كرد: رييس‌جمهور در يكي از سفرهاي استاني خود به خوزستان دستور داد كه حداقل 50 درصد نيروهاي شركت نفت بايد بومي باشد، اما اين موضوع رعايت نشده است.

نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه بايد اراده قوي در بين مديران، نمايندگان و استاندار جهت جذب نيروهاي بومي وجود داشته باشد، افزود: موضوعي كه تاكنون مورد غفلت واقع شده، تجارت با كشور همسايه عراق است كه زمينه كار بسيار خوبي دارد؛ عراق كشوري است كه نياز به بازسازي دارد اما متاسفانه سياست‌هايي كه در كشور وجود دارد تاكنون از اين ظرفيت و فرصت به خوبي استفاده نشده است.

وي ادامه‌داد: ما عملا 30 سال از عراق جلوتر هستيم و اين تجربه براي ما بسيار كارساز خواهد بود، ما مي‌توانيم از ظرفيت‌هاي موجود در استان جهت سازندگي اين كشور استفاده كنيم و از سوي ديگر موجب رونق هر چه بيشتر استان شويم.

دهدشتي، عدم چرخش مالي كارگاه‌ها و شركت‌ها در استان را از ديگر مشكلات خوزستان دانست و خاطرنشان‌كرد: متاسفانه مشاهده مي‌شود كه عمده فعاليت شركت‌ها و كارگاه‌ها در اين استان است اما چرخش مالي اين شركت‌ها در بيرون از استان صورت مي‌گيرد؛ در حالي كه چرخش‌ مالي شركت‌ها در بانك‌هاي استان قطعا در بحث تسهيلات سرمايه‌گذاري كمك شاياني به استان خواهد كرد.

وي ادامه‌داد: معتقدم در حوزه نظارت بايد تشكيلات ايجاد شود و وزارت كار و تعاون، نمايندگان و استاندار با فعاليت در آن به دستگاه‌ها فشار آورند تا از نيروهاي بومي استفاده كنند، اگر هم مجموعه‌هاي نفتي نياز به حرفه خاصي دارند، مي‌توانند با هماهنگي مراكز فني‌وحرفه‌اي و دانشگاه علمي كاربري، دوره‌هاي آموزشي مختلفي و نيروهاي مورد نياز خود را تامين كنند.

نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر لزوم خودباوري مسوولان در كار، افزود: مسوولان استان بايد از حرف و شعار دوري كنند، به عنوان مثال ما نمايندگان مجلس وقتي اطلاعاتي در خصوص تعداد نيروهاي بومي و غيربومي يك مجموعه مي‌خواهيم، اطلاعات دقيقي به ما نمي‌دهد، از سوي ديگر ما بايد در بلندمدت به دنبال سرمايه‌گذاري باشيم و هر مجموعه با توجه به نيازي كه دارد، بايد آموزش‌هاي لازم را براي رسيدن به چشم انداز مدنظرش را ارائه كند.

دهدشتي در خصوص اقتصاد مقاومتي و تاثير خوزستان در اين نوع اقتصاد، خاطرنشان‌كرد: هر منطقه‌اي با توجه به ظرفيت‌هايي كه دارد مي‌تواند از فرصت‌هاي موجود استفاده كند و گوشه‌اي از اقتصاد جامعه را به حركت در آورد، ما در شرايط تحريم قرار داريم كه به تبع يك سري مشكلات براي ما ايجاد خواهد شد كه به نوعي يك تهديد به شمار مي‌آيد؛ اما اگر به خوبي عمل كرده و از نقطه نظرات كارشناسان و نخبگان علمي استفاده كنيم مي‌توانيم شرايط موجود را به يك فرصت تبديل كنيم.

وي ادامه‌داد: شايد وجود تحريم‌ها در كوتاه‌مدت فشارها و تبعاتي درپي داشته باشد اما قطعا در بلندمدت مي‌تواند منشا خيرات بيشتر باشد، البته فراموش نكنيم كه اگر ما چيزي هم در طول سال‌هاي بعد از انقلاب بدست آورديم در شرايط تحريم بوده است و صرفا با تدبير، هم‌فكري و همدلي توانستيم شرايط را به خوبي پشت سر بگذاريم.

نماينده مرد‌م آبادان در مجلس شوراي اسلامي عنوان‌كرد: با توجه به نخبگان دانشگاهي خوبي كه در مراكز صنعتي وجود دارد اگر بتوانيم ارتباط خوب و منسجمي بين مجموعه‌ها ايجاد كنيم، شاهد عملكرد بهتري در آينده خواهيم بود؛ هر چند كه در زمينه تصميم‌گيري به نظر مي‌رسد كه نقش دانشگاه‌ها حداقل در استان بسيار كم‌رنگ است.

دهدشتي ادامه‌داد: اگر از حضور نخبگان در حوزه‌هاي مختلف استفاده كنيم و آن‌ها را در عرصه‌هاي علمي، اقتصادي و صنعتي وارد كنيم خيلي از مسائل حل خواهد شد؛ مثلا خيلي از مجموعه‌ها و شهرك‌هاي صنعتي از كارافتاده بودند كه از وجود نخبگان دانشگاهي در اين مراكز استفاده كرديم و جواب هم گرفتيم، اگر بتوانيم از فكر و انديشه نيروهاي خوش فكر استان و همين‌طور از ظرفيت‌هاي خارج از استان كه علاقمند به كار در استان هستند، استفاده كنيم به‌خوبي مي‌توانيم تحريم‌ها را بگذرانيم.

مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
1
رئیس جمهور حرف زیاد میزنه شما جدی نگیرید!!!!!!!!!!!
:
:
:
آخرین اخبار