تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۲۱۳۱۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرکت‌های غیرمتعهد آبادان به دادستانی معرفی می‌شوند
 معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: شرکت‌ها و دستگاه‌هایی که فعالیت اقتصادی دارند ولی در فعالیت‌های اجتماعی و کمک معیشتی به خانواده‌های کم برخوردار این شهرستان مشارکت ندارند به دادستانی معرفی خواهند شد.

 سیدزین العابدین موسوی روز دوشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در آبادان افزود:برخی از شرکت‌های اقتصادی فعال آبادان در خدمت رسانی و کمک‌ معیشتی به خانواده‌های کم برخوردار در دوران کرونا متعهد شدند و در کار خود کوتاهی کردند به  دادستانی معرفی خواهند شد.

وی بیان کرد: تعداد زیادی بانک‌ در آبادان فعالیت دارند اما هیچ کمکی برای رفع مشکلات مردم آسیب‌پذیر در دوران کرونا نداشتند این درحالی است که در شهرهای دیگر کمک‌های قابل توجهی از سوی بانک‌ها به افراد آسیب‌پذیر شده است.

وی به اجرای طرح شهید سردار قاسم سلیمانی در آبادان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح نقش موثری در بهبود وضعیت و کنترل کرونا در آبادان داشته است.

موسوی ادامه داد: شرکت‌هایی همچون پالایشگاه، پتروشیمی، منطقه آزاد اروند، پاسارگاد، نیروگاه گازی ، ایرانول، اصناف و بانک‌های عامل به مدت چهار ماه هر کدام ۲۰۰ بسته معیشتی به مبلغ ۲ میلیون ریال بین نیازمندان توزیع کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز با اشاره به وضعیت کرونا گفت: از نظر تعداد بستری دوران آرامی می گذرانیم و گروه‌های بهداشتی موارد جدید و پیگیری موارد تماس با آنها را رصد می‌کنند.

شکراله سلمان زاده با بیان اینکه می‌توانیم وضعیت بیماری را در منطقه کنترل کنیم افزود: اما شرایط کرونایی امیدوار کننده نیست چون تعداد زیادی از شهروندان هنوز به این بیماری مبتلا نشدند لذا چرخه انتقال هنوز فعال و همچنان هرگونه سهل انگاری موجب برگشت این بیماری می‌شود.

وی گفت: ویروس جهش یافته با قدرت سرایت بالا متاسفانه در پشت مرزهای کشور وجود دارد و اینکه در کشور ما وارد شده نمی‌توانم قضاوت کنم لذا قدرت بسیار بالایی دارد.

وی با تاکید بر پیروی از دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری و حضور غیرضروری در جامعه ادامه داد: بهترین راه کنترل بیماری کووید ۱۹ اجرای طرح محله محور موسوم به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است.

سلمان زاده کشف به موقع بیماری، ایزوله کردن موارد بیمار، و حمایت معیشتی را بهترین راه برای مبارزه با این بیماری بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه آمار بیماران کرونایی کاهش یافته مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان این آمادگی را برای گرفتن تست کرونا دارد.

وی ادامه داد: با همکاری بسیج شهرستان آبادان، در تمام مناطق شهر و حاشیه شهری بلوک‌بندی انجام شده و این مناطق به طور مستمر از لحاظ شیوع کرونا پایش می‌شوند.

وی وضعیت بیمارستان‌های آبادان را خوب ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون بیمار کرونایی غیر از بیمارستان طالقانی در هیچ بیمارستانی از بیمارستان‌های آبادان بستری نیست.

سلمان زاده افزود: با توجه به اینکه بیمارستان طالقانی هم اینک بیش از ۳۱ بیمار کرونایی دارد امید است در روزهای آینده برخی از بخش‌های این بیمارستان برای پذیرش بیماران عادی راه‌اندازی شود.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار