تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۱۴۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز جشنواره بین المللی امام رضا در خرمشهر
جشنواره بین المللی امام رضا با حضور وزیر ارشاد در 26 شهریورماه در شهرستان خرمشهر به عنوان محل ورود امام رضا(ع) به ایران آغاز می شود

این مراسم در منطقه صفر مرزی مشهد شهدای شملچه برگزار و در جریان آن برنامه های مختلفی برگزار می شود که از جمله آن راه افتادن کاروان نمادین امام رضا است.

حرکت نمادین این کاروان متشکل از 200 نفر از زن و مرد و کودک همراه با شتر و اسب خواهد بود که در کجاوه و پیاده از نقطه مرزی در شلمچه وارد خاک ایران می شوند.
 
همچنین در مدت برگزاری جشنواره امام رضا(ع) دو برنامه ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان و دزفول نیز برگزار می شود. با توجه به نظر مورخان مبنی بر اقامت امام رضا(ع) در منطقه ارجان بهبهان و ثبت قدمگاه حضرت در این منطقه از سوی میراث فرهنگی، برنامه ورود نمادین امام رضا(ع) در این شهر برگزار می شود.

مراسم باشکوهی در منطقه ارجان که در 10 کیلومتری بهبهان واقع شده است از سوی مسئولان این شهرستان برای اجرا پیش بینی شده است.

کاروان نمادین ورود امام رضا(ع) به شهرستان دزفول با طی مسافتی از مرکز شهر، سوار بر اسب و شتر وارد حرم حضرت سبزقبا، برادر امام رضا(ع) در دزفول خواهند شد و دیدار نمادین آن دو حضرت اجرا خواهد شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار