تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۱۴۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
16 پروژه فاضلاب در خوزستان فعال هستند
سرپرست شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تا به حال عملیات احداث 16 پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب در 11 شهر استان خوزستان از محل مشارکتهای مردمی ( اوراق مشارکت) آغاز شده و این پروژه ها هم اکنون فعال هستند.

محمدعلی صنیعی نژاد در این خصوص اظهار کرد: با فروش دو هزار و 700 میلیارد ریال اوراق مشارکت در مرحله اول، عملیات اجرایی احداث شبکه های فاضلاب و تصفیه خانه های فاضلاب بر اساس اولویت و برنامه ریزیهای انجام شده در 16 شهر استان در حال انجام است.

به گفته وی اعتبار به دست آمده از فروش اوراق مشارکت، در اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب 16 شهر استان، هزینه می شود و فروش تمام مبلغ اوراق مشارکت موجب پیشرفت و جلو افتادن در اجرای برنامه پنجم توسعه خواهد شد.

وی فروش این اوراق را گام بلند آبفای خوزستان برای ارتقای شاخصهای بهداشتی و حفظ منابع آبی استان در راستای افزایش شاخص بهره مندی مشترکین از شبکه و خدمات فاضلاب عنوان کرد و اظهار داشت: با فروش این اوراق شاخص بهره مندی مردم در 16 شهر استان در مدت سه سال، از 33 درصد به 100 درصد خواهد رسید.

سرپرست شرکت آبفای خوزستان اظهار امیدواری کرد با منابع حاصل از این کار خداپسندانه بتوان برای رشد و بالندگی استان قدمهای بزرگی برداشت.

وی جمعیت تحت پوشش شرکت آبفای استان خوستان در بخش  فاضلاب را در حال حاضر 680 هزار نفر عنوان کرد و گفت: با تکمیل این طرحها پس از گذشت سه سال این تعداد به حدود دو میلیون نفر ارتقا خواهد یافت.

این مقام مسئول در ادامه طول خطوط شبکه اصلی و فرعی فاضلاب در شهرهای استان را هم اکنون یک هزار و 750 کیلومتر عنوان کرد و  اظهار داشت: این وضعیت پس از اجرای این طرحها از محل اوراق مشارکت به چهار هزار و 100 کیلومتر افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث شبکه های فاضلاب تاکنون در شهرهای آبادان، شادگان، بهبهان، سوسنگرد، رامهرمز، ماهشهر، شوشتر، خرمشهر، هویزه، شوش و دزفول آغاز شده است، افزود: کلنگ زنی شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای اندیمشک، ایذه ، بستان، رفیع و بندر امام به زودی انجام خواهد شد.

900 میلیارد تومان اوراق مشارکت در سه سال برای توسعه شبکه های فاضلاب استان؛ اسفند ماه 90 نخستین مرحله و خرداد ماه 91 نیز دومین مرحله این اوراق عرضه شد و تا پیش از پایان امسال فروش مرحله دوم آغاز می شود.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: آبفا خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار