تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۲۲۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محمد سعید انصاری، نماينده مردم آبادان:
مردمی كه در دوران جنگ متحمل سختی شدند، مستحق توجه بيشترند
آب شرب مردم، سلامت و امنيت آنها را تامين نمي‌كند چرا كه اين آب علاوه بر اينكه شور است پاك هم نيست. انتقال آب از كارون هم بسيار زیاد است و سبب طغيان دريا به سمت رودخانه و شوري آب مي‌شود / محصول خرماي ما در قبال نيم كيلو سيب‌زميني هم ارزش ندارد / در حال حاضر دو ميليون اصله نخل بيشتر باقي نمانده كه به علت شوري آب و خرابي باغات كشاورزي در حال نابودي است

محمد سعید انصاری، نماینده مردم آبادان در مجلس /  khouznews.ir

نماينده مردم آبادان در مجلس با انتقاد از روند بازسازي آبادان پس از جنگ تحميلي ابراز اميدواري كرد كه در سال پاياني دولت به استان خوزستان و شهر آبادان توجه بيشتري صورت گيرد.

محمدسعيد انصاري  با تبريك هفته دفاع مقدس، نقش آبادان در هشت سال جنگ تحميلي را در پايداري و استقامت كشور در مقابل زور و ستم مهم توصيف كرد.

وي افزود: ‌آبادان شهري است كه قبل از جنگ تحميلي از تمام برخورداري‌هاي اجتماعي بهره‌مند بوده اما بعد از جنگ خرابي‌هاي ناشي از آن اكثرا باقي مانده است.

اين عضو كميسيون انرژي مجلس، وضعيت آب و برق در آبادان را نامناسب دانست و گفت: آب شرب مردم، سلامت و امنيت آنها را تامين نمي‌كند چرا كه اين آب علاوه بر اينكه شور است پاك هم نيست. انتقال آب از كارون هم بسيار زیاد است و سبب طغيان دريا به سمت رودخانه و شوري آب مي‌شود.

انصاري با انتقاد از عدم توجه جدي به وضعيت كشاورزي در خوزستان، يادآور شد: وزارت نيرو هنوز جوابگوي انتقال آب به كشاورزان نيست و كشاورزي اين استان به دليل عدم آبياري با مشكل زيادي مواجه است. البته به نظر مي‌رسد كه جهاد كشاورزي هم در اين رابطه مقصر است و تاكنون اقدام موثري براي ذخيره آب نكرده است.

نماينده مردم آبادان در مجلس با اشاره به وجود 9 ميليون اصله نخل در آبادان در سال‌هاي گذشته، خاطر نشان كرد:‌ در حال حاضر دو ميليون اصله نخل بيشتر باقي نمانده كه به علت شوري آب و خرابي باغات كشاورزي در حال نابودي است.

وي با اشاره به وعده دولت براي خريد تضميني خرما از كشاورزان خوزستاني، تصريح كرد: محصول خرماي ما در قبال نيم كيلو سيب‌زميني هم ارزش ندارد و بعد از دو، سه سال خريد تضميني خرما از كشاورزان اين كار ديگر صورت نمي‌گيرد؛ بنابراين به نظر مي‌رسد دولت بايد در احياي كشاورزي استان اهتمام بيشتري به خرج دهد.

انصاري با بيان اينكه مردم از روند بازسازي آبادان بعد از جنگ احساس رضايت كاملي ندارند، گفت: مردم به سختي معيشت خود را مي‌گذرانند كه اميدواريم در سال پاياني دولت توجه بيشتري به استان خوزستان و خصوصا شهر آبادان صورت گيرد.

اين عضو كميسيون انرژي مجلس، حمايت مردم خوزستان از رزمندگان را از عوامل موفقيت آنها در هشت سال جنگ تحميلي عنوان كرد و افزود: قطعا بايد به مردم خوبي كه در سخت‌ترين شرايط ايثار كردند، آواره شدند و سختي‌ها را تحمل كردند اما باز هم چشم به پيروزي و موفقيت كشورشان دارند توجهي بيش از اين صورت گيرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار