تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۲۲۲۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
كانكس، جايگزين مدارس كپری و چادری عشاير
مدير آموزش و پرورش عشاير خوزستان گفت: در سال تحصيلي جديد مدارس كپري نداريم و تعداد مدارس چادري هم كاهش مي‌يابد؛ اين مدارس در كانكس مستقر شده‌اند.
 
محمود توژي  اظهارداشت: امسال 25 كانكس به مدارس فرسوده، چادري و كپري داده شد تا استان خوزستان ديگر داراي اين‌گونه مدارس نباشد. انشالله اين روند با همكاري اداره كل نوسازي مدارس خوزستان ادامه‌يابد.
 
وي با بيان اين‌كه امسال در آموزش و عشاير خوزستان 12 هزار دانش‌آموز ابتدايي در 470 مدرسه مشغول به تحصيل هستند،‌ افزود: همچنين 2 هزار و 200 دانش‌آموز مقطع راهنمايي در 60 مدرسه و هزار دانش‌آموز در 10 آموزشگاه مقطع متوسطه مشغول به‌تحصيل هستند.
 
مديركل آموزش و پرورش عشاير خوزستان گفت: تقريبا همه مردم عشاير استان در مناطق خود مستقر شدند و دانش‌آموزان ثبت‌نام كرده و كلاس‌هاي اين اداره به صورت رسمي آغاز شده‌است. كتاب‌ها هم بين دانش‌آموزان توزيع شد.
 
توژي با بيان اين‌كه بيش از هزار نيروي انساني در اين اداره مشغول به فعاليت هستند، ادامه‌داد: تقريباً 800 نيروي انساني در مقطع ابتدايي، 150 نيروي انساني در مقطع راهنمايي و 50 نيروي انساني در مقطع متوسطه مشغول به‌فعاليت شدند.
 
وي توضيح داد: ارتقاء شاخص‌هاي آموزشي و پوشش تحصيلي تمام دانش‌آموزان عشايري، از اهم برنامه‌هاي اين اداره است.
 
مدير آموزش و پرورش عشاير خوزستان گفت:‌ امسال تقريباً 500 تا 600 نفر به جمعيت دانش‌آموزي اين اداره اضافه شد.
 
توژي افزود: 2 مدرسه شبانه‌روزي در مناطق عشايري انديكا و ايذه و 2 مدرسه ابتدايي در مناطق عشايري باغملك و گتوند، با حدود 80 تا 90 درصد پيشرفت فيزيكي در حال احداث و در شرف تحويل به اداره آموزش و پرورش عشاير استان هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار