تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۲۳۲۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دونوبتی شدن آزمون سراسری دانشگاه‌ها
قائم مقام دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به بیان توضیحاتی درباره طرح برگزاری چند کنکور در یک سال پرداخت.
  فرهنگ فصیحی، قائم مقام دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی  در گفت وگوی زنده شبکه خبر درباره جزئیات تصمیم اخیر این ستاد در ارتباط با کنکور سراسری گفت: برگزاری چند بار کنکور در سال یک بند از بسته سیاستی شوراست که در حال تصویب است و به موجب آن، این وضعیت که یک بار در سال آزمون برگزار شود و سرنوشت داوطلبان بر اساس آن تعیین شود، بناست تغییر کند. پس بر این اساس ممکن است آزمون در سال  دو تا سه بار برگزار شود.

او افزود: یک بخش از کیفیت سنجش استعداد تحصیلی قرار است به عهده آموزش و پرورش باشد و بر اساس سوابق تحصیلی دانش‌آموزان محاسبه شود؛ به این ترتیب باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که آموزش و پرورش نیز آمادگی اجرای طرح را داشته باشد.

به گفته این مقام مسئول شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حال حاضر امتحانات سال آخر دبیرستان به صورت نهایی برگزار می‌شود که از این جهت امنیت و عدالت در آزمون ها رعایت می شود، این طرح در صحن شورا در حال بررسی است و ان‌شاءاللّه در آینده نزدیک مطرح می‌شود.

فصیحی درباره زمان احتمالی اجرایی این طرح گفت: اگر این طرح مصوب و قرار شود بر اساس آن یک سال که همان امتحانات سال آخر دبیرستان است، تغییرات اعمال خواهد شد. اگر بنا باشد یک سال امتحان نهایی داشته باشیم این طرح برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ عملیاتی خواهد شد و داوطلبان باید خود را آماده این تغییرات بکنند.

او ادامه داد: اما اگر بنا باشد دو سال آخر نهایی شود، باید آزمون‌های دو سال آخر دبیرستان استانداردسازی شوند و داوطلبانی که در سال ۱۴۰۳ می‌خواهند کنکور دهند هم اکنون بدانند که نتیجه سال یازدهم و دوازدهم همراه با کنکور در نتایج آنها تاثیر خواهد گذاشت و ممکن است تغییرات در کنکور برای آنها اتفاق افتد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: دانشگاه‌ها ، آزمون
:
:
:
آخرین اخبار