تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۲۲۹۲۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا امروزه فیلم های آموزشی مهم هستند؟
 چند سالی است با پیشرفت تکنولوژی و گسترش شبکه های اجتماعی، اساتید و دانشجویان ترجیح می دهند به جایی که به شکل سنتی در کلاس درس حضور پیدا کنند به سمت فیلم های آموزشی بروند.

کمپانی سینمایی طلوع فیلم یکی از بهترین شرکت هایی است که شما میتوانید با کمک آن بهترین ویدیو های آموزشی خود را تولید و تدوین کنید.

 اما:

  1. چرا فیلم های آموزشی؟
  2. آیا بازخورد فیلم های آموزشی مثل حضور در کلاس های درسی هست؟
  3. نکات مثبتی و منفی فیلم های آموزشی چیست؟
  4. برای ساخت ویدیو آموزشی به کجا باید مراجعه کنیم؟

 و سوال هایی از این قبیل که سعی می کنیم در این مقاله به بیشتر آن ها پاسخ بدهیم.

چرا امروزه فیلم های آموزشی مهم هستند؟(طلوع فیلم)

 

با شیوع ویروس کرونا مردم بیشتر از گذشته به سمت دیدن فیلم های آموزشی تمایل پیدا کردند تا جایی که بیشتر دانشگاه ها، مدارس، مراکز علمی، آموزشگاه ها محتوای آموزشی خود را از طریق ساخت فیلم های آموزشی آفلاین و آنلاین به مخاطبان خود ارائه می دهند. در این جا اگر بخواهیم به چند نکته ی مثبت فیلم آموزشی نگاه کنیم اصلی ترین آن در همین زمان ویروس کرونا این است که نیاز نیست چندین نفر در یک محیط سربسته کنار هم جمع بشوند تا به صحبت های یک استاد گوش بدهند، آن ها خیلی راحت می توانند در خانه ی خود نشسته باشند و از طریق یک کامپیوتر، تبلت، گوشی هوشمند تصاویر استاد و مانیتور و یا تخته ی او را ببینید و مطالب را یاد بگیرند.

یکی دیگر از مزایای دیدن فیلم های آموزشی این است که مخاطب نیازی نیست به خاطر اینکه راجع یک موضوعی کسب علم کند هر روز مسافت زیادی را بپیماید و به کلاس درس برود، او می تواند در خانه خود بنشیند و فیلم آموزشی را در یک کشور دیگر توسط یک استاد ماهر ساخته شده است را تماشا کند. در گذشته دانشمندان به خاطر اینکه علم خود را به روز کنند مجبور بودند به طور مداوم در کنگره های بین المللی آموزشی شرکت کنند، در دوره های آموزشی یک مرکز تحقیقاتی و... ولی اکنون می توانند فیلم برگزاری اون گنگره را ببیندد، می توانند مطالبی را دانشمندان دیگر به صورت فیلم آفلاین و آنلاین ارائه می دهند را مشاهده کنند.

یکی دیگر از حسن های فیلم های آموزشی ارزان بودن آن می باشد، به طور مثال یک هنرجوی اموزش زبان در ایران به خاطر اینکه بخواهد مکالمه زبان انگلیسی را مسلط شود مجبور است چندین ترم شهریه بالایی پرداخت کند و به این کلاس ها برود، اما اگر آن شخص بخواهد در خانه بشیند و از طریق ویدیو آموزشی زبان یاد بگیرد هزینه به مراتب کمتری را باید پرداخت کند. در خیلی از موارد مانند همین آموزش زبان انگلیسی یا خیلی از نرم افزارهای پرکاربرد کامپیوتری فیلم های آموزشی بسیار زیادی حتی به صورت رایگان در اختیار کاربردان قرار می گیرد.

مزایای دیگر فیلم های آموزشی

نکته ای که خیلی حائز اهمیت است این است که امروزه فیلم های آموزشی جای خود را در سبد علمی و فرهنگی خانواد ها قرار داده است و جزئی از زندگی آن ها شده است. اما با همه ی نکات مثبتی که در فیلم های آموزشی وجود دارد یک نکته آن ها بیشتر دامنگیر فیلم های آموزشی آفلاین می باشد این است که مخاطب وقتی این فیلم های آموزشی افلاین را می بیند شاید سوال هایی برایش به وجود بیاید که نیاز به پرسش دارد که استاد ان ها را پاسخ بدهد که متاسفانه وقتی این فیلم آموزشی افلاین را می بیند نمی تواند پاسخ سوالی که برایش به وجود آمده است را داشته باشد.

البته این مشکل در فیلم های آموزشی آنلاین وجود ندارد چون کاربر می تواند با زدن کلیدی از استاد اجازه بگیرد و سوال خود را مطرح کند. البته خیلی از کمپانی ها و شرکت هایی که از طریق ساخت کلیپ های آموزشی مطالب را آموزش می دهند پشتیبانی آفلاین دارند تا مخاطبین سوال های خود را بپرسند و به آن ها پاسخ می دهند.

یک نکته ی دیگری که در کلاس های حضوری مثبت می باشد این است که شما وقتی در کلاس حضور دارید تعداد زیادی آدم دیگر نیز در آن کلاس وجود دارند و کلاس به اصلاح زنده می باشد ولی شاید این حس خستگی در دیدن فیلم های آموزشی به وجود بیاید که شما در یک محیطی تنها نشسته اید و فقط دارید تصویر یک استادی را می بینید که به شما آموزش می دهد. البته امروزه فیلم های آموزشی آنلاین و آفلاین با تکنیک های جذابی ساخته می شود و تا حد زیادی این حس خسته شدن در مخاطب به وجود نمی آید ولی به هر حال از این لحاظ نسبت به شرکت در کلاس های حضوری ضعف دارد.

سوالی که پیش می آید این است که آیا هر کسی می تواند فیلم آموزشی تولید کند؟

همانطور که از اسمش پیداست فیلم را هرکسی می تواند با کوچکترین و ساده ترین امکانات هم بسازد، شما می توانید با یک گوشی هوشمند که دوربین متوسطی دارد حتی یک فیلم سینمایی بسازید، با اپلیکشن های گوشی حتی آن ها را تدوین کنید، ولی خب این فیلم ها اصولا آماتور هستند چون شما که فرضا پزشک هستید راجع به هنر ساخت فیلم آموزشی اطلاعی ندارید، استفاده از تجهیزات نورپردازی و دوربین های حرفه ای را بلد نیستید و....، بهترین کار این است که اگر می خواهید یک فیلم آموزشی قوی بسازید که از جذابیت و گرافیک بالایی برخوردار باشد سراغ یکی از شرکت های معتبر تولید ویدیو آموزشی بروید و از آن ها بخواهید که برای شما این کار را انجام بدهند، تخصص این شرکت ها این است که با توجه به جلسه ای که با شما دارند بهترین مدل ساخت کلیپ های آموزشی را به شما پیشنهاد می دهند.

 یکی از شرکت های معتبری که در این زمینه فعالیت چشمگیری دارد موسسه سینمایی طلوع فیلم است که با ساخت فیلم آموزشی جذاب و تکنیکی ثابت کرده است که می تواند در جذب مخاطبان شما نقش مهمی را ایفا کند، همچنین این شرکت سابقه ی همکاری با بسیاری از برندهای بزرگ و استارت آپ ها را دارد.

آیا ساخت یک ویدیو آموزشی هزینه بالایی دارد؟

درست است که معمولا در ساخت فیلم آموزشی توسط شرکت های معتبر بهترین تکنولوژی ها و ادوات تصویربرداری و نورپردازی به کار می رود ولی به علت اینکه معمولا تایم فیلم های آموزشی نسبت به تیزرهای تبلیغاتی خیلی بیشتر است هزینه ساخت خیلی کمتر و به صرفه تر نسبت به ساخت تیزر تبلیغاتی در می آید.

برچسب ها: فیلم ، آموزش
:
:
:
آخرین اخبار